۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۷۳۵۴۶
حجت الاسلام حسینی‌کیا در گفت‌وگو با رسا:

تا زمانی که نگاه مسؤولان به بیرون باشد مشکلات حل نخواهد شد

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس اقتصاد مقاومتی را مهمترین راهکار برای حل مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه بخشی از دولتمردان تمام نگاهشان به بیرون از مرزها است و تا زمانی که این نگاه به بیرون اصلاح نشود مشکلات کشور حل نخواهد شد.
حجت الاسلام حسینی کیا

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر اقدامات انقلابی و عاجل مسؤولان برای حل مشکلات مردم پاسخ داد: البته کارهایی تا به امروز انجام شده اما کافی نیست و لازم است در سه قوه اقدامات عملی دیگری انجام شود.

وی افزود: برای مثال اگر در حوزه قوانین ضعف وجود دارد باید مجلس ورود پیدا کرده و به اصلاح قوانین اقدام کند، همچنین قوه قضایی باید اطاله دادرسی را کنار بگذارد و بدون ملاحظه با اخلالگران برخورد قاطع و جدی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا ادامه داد: برای حل مشکلات دولت ابتدا باید از خودش شروع کند و جلوی رانت‌ها را بگیرد و با قاچاق کالا مبارزه جدی داشته باشد و حتما یک اتاق شیشه‌ای شفاف در حوزه توزیع ارز و مسائلی که وجود دارد به وجود بیاورد همچنین دولت باید از تولید داخلی که امروز مغفول مانده حمایت کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امروز تولید داخلی و صنعت کشور بسیار مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت:زمانی که ما با کمبود برق مواجه می‌شویم با توجه به اینکه در کمبود برق قاعده کار در تمام کشورهای توسعه یافته این است که اول برق خانگی را قطع کنند بعد برق بخش تولیدی و سپس بخش صنعتی اما در کشور ما برعکس است ابتدا بخش صنعتی سپس تولیدی و در نهایت برق خانگی قطع می‌شود که همه اینها نشان از بی تدبیری است.

وی درباره اشرافگری برخی مسؤولان با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور، گفت: امروز سبک و فرهنگ زندگی مردم نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده اما با توجه به همین تغییر مسؤولان حق ندارند اهل ریخت و پاش و اسراف باشند از این رو در این شرایط بحرانی این گونه رفتارها از ناحیه مسؤولان قابل قبول نیست بنابراین شرایط اقتصادی کشور می‌طلبد دولت از خود یک ریاضتی آغاز کند و بحث هزینه‌ها را کاهش دهد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا ادامه داد: ما در کشور نیروی انسانی فراوانی داریم و کارها و فعالیت‌هایمان الکترونیکی و سامانه‌ای نیست برای مثال در کشورهای پیشرفته برای 800 نفر دو نفر کارمند کار می‌کنند اما در ایران 40 نفر کارمند برای دونفر کار می‌کنند و این آمار بسیار وحشتناک است؛ بنابراین دولت باید در همه ابعاد بخشی از کارها را الکترونیکی و سامانه‌ای کند و تا همه امور به صورت شفاف مشخص باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی دیگر از مشکلات کشور را حجم عظیم نقدینگی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ما هزار و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم داریم در حالی که این نقدینگی باید به برای تولید و اشتغال جهت دهی می‌شد اما تا به امروز این امر محقق نشده و خود به خود به سوی بازار ارز، طلا و مسکن هدایت شده است.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود ما باید به داشته‌های خودمان فکر کنیم تا بدانیم چه داریم و براساس آن داشته‌ها اقدام کنیم. خوشبختانه ما ظرفیت‌های خوبی داریم که می‌توانیم بدون نقص کشور را اداره کنیم ولی نیازمند تدبیر و اعتقاد لازم هستیم که متاسفانه بخشی از دولتمردان ما اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و تمام نگاهشان به بیرون از مرزها است از این رو تا زمانی که این نگاه به بیرون اصلاح نشود مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا در پایان با تاکید بر اینکه نظام بانکی ما باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از آن بخش هایی است که در مجلس کلید خورده که امید است به خوبی پیش برود./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات