۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۵۷۳۵۹۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آمران به معروف و ناهیان از منکر بهترین خدمتگزاران جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر بهترین خدمتگزاران به جامعه هستند؛ زیرا آنچه سبب ارتقا و رشد انسان می‌شود امربه‌معروف و نهی از منکر است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند یکشنبه‌شب در دیدار اعضای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان زیرکوه اظهار داشت: سرآمد معروف در ابتدا همان وحدت کلمه است که با همدلی و با محوریت امام جمعه شکل می‌گیرد.

وی گفت: موارد معروف و منکر در یکی و دو مسأله خلاصه نمی‌شود بلکه هر آنچه وظیفه اسلامی و انسانی شمرده شود مصداق معروف است و هر آنچه به‌صورت آفت و آسیب در جامعه شمرده شود نیز منکر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر بهترین خدمتگزاران به جامعه هستند؛ زیرا آنچه سبب ارتقا و رشد انسان می‌شود امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هر آنچه عیب و نقص است یا باید پیشگیری و دفع و یا مبارزه و رفع شود، تصریح کرد: برخی در جامعه شبهاتی القا می‌کنند و می‌گویند امربه‌معروف و نهی از منکر دخالت در کار دیگران است.

وی با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها به هم مرتبط است و منکرات مانند بیماری است، ادامه داد: این‌گونه شبهه افکنی ها از شبهاتی است که خود گوینده باور ندارد اما شاید افراد سطح پایین این شبهات را باور کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین برخی می‌گویند با امربه‌معروف و نهی از منکر جلوی آزادی را می‌گیرید اما آن‌هایی که شعار آزادی را می‌دهند هرچند پایبند حرفشان نیستند ولی ازنظر لفظی این را می‌پذیرند که آزادی آن حدی است که آزادی طرف مقابل را ضایع نکنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: وقتی منکرات در جامعه شیوع پیدا کند دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن کسانی که ادعا دارند با امربه‌معروف و نهی از منکر جلوی آزادی دیگران را نگیرید خودشان با انجام منکرات آزادی دیگران را سلب می‌کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات