۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۷۳۶۸۲
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت طلاب برای فعالیت های تبلیغی تابستانه

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: اگر تنها نیمی از طلاب در ایام فصل تابستان به روستاها، مناطق محروم و آسیب پذیر اعزام شوند به طور حتم بسیاری از مشکلات فرهنگی و تبلیغی این مناطق رفع خواهد شد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، فصل تابستان را فرصت مغتنمی برای تبلیغ معارف الهی در جامعه دانست.

وی با بیان این که نباید از فرصت تبلیغی فصل تابستان در جهت تبیین معارف الهی غافل شد، افزود: با توجه به گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در فصل تابستان ضرورت تقویت و گسترش فعالیت های تبلیغی در این ایام بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نادیده گرفتن فرصت های تبلیغی خسارت های جبران ناپذیری را با خود به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و سرعت هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب، بهره گیری از فرصت و ظرفیت های تبلیغی در فصل تابستان بیش از پیش ضروری است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب و روحانیان نباید لحظه ای از رسالت خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام است غافل شوند، تصریح کرد: در شرایطی که جامعه اسلامی با هجم وسیعی از توطئه های دشمنان روبرو است تبلیغ دین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این که دین و ارزش های الهی امروز در جامعه مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ صحیح و اثر گذار دین در جامعه بهره گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که توطئه ها و دشمنی های، جبهه استکبار علیه دین و انقلاب لحظه ای کاهش نیافته است، تصریح کرد: در مقابل، مبلغان دینی و روحانیت نیز باید برای حفظ و حراست از دین و انقلاب، مباحث دینی را به شیوه ای اثربخش برای جامعه تبلیغ و تبیین کنند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت هجرت طلاب و روحانیان به مناطق محروم و روستایی به منظور تبلیغ دین در فصل تابستان تأکید کرد و گفت: بر خلاف برخی تصورات اشتباه که فکر می کنند در فصل تابستان فعالیت های تبلیغی روحانیت کمرنگ می شود، اما شاهد رشد و گسترش فعالیت های تبلیغی در این ایام خواهیم بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در کنار فعالیت های تبلیغی در فصل تابستان، این ایام فرصت مغتنمی نیز برای تحصیل طلاب حوزه خواهد بود، تصریح کرد: طلاب نباید این فرصت ارزشمند تحصیل در ایام تعطیلات تابستان را از دست بدهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه در فصل تابستان با فراغ بال بیشتری می تواند به رفع نواقص موجود بپردازد، خاطرنشان کرد: نباید در فصل تابستان شاهد کمرنگ شدن فعالیت های علمی در حوزه باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب جوان و مستعد می توانند از فرصت به وجود آمده در فصل تابستان به منظور تبلیغ دین به مناطق محروم و روستایی مهاجرت کنند، تصریح کرد: نباید در فصل تابستان شاهد بی رونقی درس و بحث در مدارس علمیه باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انجام رسالت تبلیغی در کنار پرداختن به دروس ارتقایی و رفع نواقص در فصل تابستان باید مورد توجه جدی طلاب قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از گذشته تا به امروز این رسم قدیمی وجود داشته که بسیاری از علما و مراجع دینی در ایام تعطیلات تابستانه حوزه در جهت انجام رسالت تبلیغی خود به مناطق مختلف هجرت می کردند که امروز نیز این سنت ارزشمند در حوزه حاکم است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از مناطق مازندران به دلیل هجوم گردشگران و مسافران نیازمند انجام فعالیت های گسترده تبلیغی است، خاطرنشان کرد: طلاب جوان مدارس علمیه در این ایام باید در قالب گروه های جهادی و به صورت خودجوش به اجرای برنامه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر بپردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مناطق روستایی و دورافتاده استان از داشتن روحانی و مبلغ بی بهره هستند، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه در فصل تابستان، طلاب جوان باید برای انجام برنامه های تبلیغی به این مناطق اعزام شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در مدارس علمیه مازندران مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: اگر تنها نیمی از این طلاب در ایام فصل تابستان به روستاها، مناطق محروم و آسیب پذیر اعزام شوند به طور حتم بسیاری ازمشکلات فرهنگی و تبلیغی این مناطق رفع خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به وجود چهار هزار مسجد در مناطق مختلف مازندران، افزود: متأسفانه بر اساس آمار ارائه شده تنها هزار مسجد استان دارای روحانی امام جماعت هستند و در مابقی مساجد نماز جماعت اقامه نمی شود و با توجه به ظرفیت بالای مدارس علمیه، می توان در تأمین روحانی امام جماعت این مساجد نقش بسیار محوری ایفا کرد./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات