۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۷۳۷۰۹
به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان؛

کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرایی خوزستان برگزار شد

کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان در اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد.
برگزاری کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان برگزاری کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان برگزاری کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان برگزاری کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان  که در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد، عنوان داشت: اعتماد به نسل جوان و جوانگرایی نه تنها یک فضیلت بوده بلکه در آثار و منابع دینی ما و تاریخ ۴۰ ساله انقلاب نقش جوانان در اداره امور کشور پر رنگ است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با تأکید بر اینکه احساس مسؤولیت در جوانان برای حل مشکلات علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در همه دوره ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: جوان متعهد، معتقد و با انگیزه در کنار دانش می تواند در رفع مشکلات کشور نقش آفرینی کند.

این مقام مسؤول ادامه داد: مشورت گرفتن در امور از جوانان و صیقل دادن آن از سوی مدیران با تجربه می تواند مشکلات مختلف مردم که غالبا مشکلات در امور جوانان هستند، را برطرف کند.

کوهی رستمی با تأکید بر نقش اطلاعات در اجرای فعالیت های مختلف گفت: فقر اطلاعاتی سبب فقر اجتماعی، فقر اقتصادی می شود؛ از جمله اینکه عدم آگاهی و فقر اطلاعات در حوزه خانواده منجر به طلاق عاطفی و جدایی می شود و حتی گاهی به دلیل سوء استفاده از اطلاعات سبب کلاهبرداری و برهم زدن اقتصاد است.

همچنین شکرالله کلاه کج، دستیار ویژه استاندار در امور جوانان با تقدیر از میزبانی کتابخانه های عمومی عنوان داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی سبب شد جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای استان با دستور کار تدوین برنامه یکساله اجتماعی و فرهنگی استان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شود.

دستیار ویژه استاندار در امور جوانان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اطلاعاتی سازمان ها و ادارات کل در مسایل اجتماعی و فرهنگی و آسیب های آن می تواند در روند اجرای فعالیت های متنوع این کارگروه به ما کمک کند.

کلاه کج با بیان اینکه ورود به بررسی و پژوهش آسیب های اجتماعی مناطق در استان موازی کاری است، اضافه کرد: از آنجایی که دستگاه های اجرای با تخصص و امکانات بیشتر آسیب های اجتماعی مناطق مختلف استان را مورد شناسایی قرار داده اند سرعت کار و اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را بیشتر خواهند کرد.

وی در پایان گفت: چند آسیب در مسایل اجتماعی و فرهنگی در استان مورد شناسایی و همه داده های آن استخراج و در نشست پیش رو بر راهکارهای مختلف آن به تبادل نظر پرداخته خواهد شد./۹۴۵۶/پ204/ب1

ارسال نظرات