۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۷۳۷۲۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری:

معرفت با حمد و تسبیح خداوند میسر می‌شود

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه معرفت با حمد و تسبیح خداوند میسر می‌شود، گفت: ترکیب تسبیح و تحمید تکبیر می‌شود طبق صریح روایات؛ خداوند برتر از حمد حامدان و برتر از تسبیح مسبحان است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: خداوند با دحوالارض کرامت خود را به زمین عطا کرد.

وی افزود: در زمین ما شاهد تنوع آیات کمالات و جمالات خداوند هستیم خداوند زمین را به گونه‌ای زیبا طراحی و خلق کرده که آفاق را از زمین و زمین را از آفاق می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری عالم هستی را نشان از علم بی نهایت خداوند دانست و ابراز کرد: انسان با تفکر و تماشای عالم هستی به شناخت خداوند پی می‌برد؛ بنابراین زمین علاوه بر آن که خودش نمایشگاه آیات و سفره نعمات الهی است رصدخانه عظمت الهی نیز به شمار می‌رود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بخش دیگر با اشاره به ایام موسوم حج، گفت: حج را تنها اولیای کامل می‌توانند توصیف کنند و اسرار این سفر الهی تنها در تشرف فهم می‌شود بنابراین حج باید از تمناهای اصلی و قطعی انسان آن هم نه تنها برای یک سال بلکه برای همه سال‌های عمرش قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر در موسم حج انسان به خانه خداوند مشرف نشود و این عدم تشرف او را ناراحت نکرده باشد باید نسبت به حالت خود شک کند و تلاش داشته باشد این حالت حزن و اندوه را کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در بخش دیگر با اشاره به دعای 46 صحیفه سجادیه، عنوان کرد: انسان موجودی محدود است و نمی‌تواند خداوند را به طور کامل درک کند لذا در این فضای محدود اگر انسان به نقطه اعلی هم معرفتی برسد نمی‌تواند حق معرفت خداوند را به جای آورد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه خداوند از همه مهربانان مهربان‌تر است، گفت: زمانی که خداوند به انسان اجازه می‌دهد به او بگوید تو از همه مهربانان مهربان‌تر هستی این نشان از همان محدود بودن انسان است.

وی با بیان اینکه معرفت با حمد و تسبیح خداوند میسر می‌شود، گفت: ترکیب تسبیح و تحمید تکبیر می‌شود طبق صریح روایات؛ خداوند برتر از حمد حامدان و برتر از تسبیح مسبحان است، الله اکبر زینت نماز و ترجمه تفصیلی تکبیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: هر مقدار رحمت و مهربانی که انسان بتواند تصور کند خطاب به خداوند می‌گوید تو مهربان‌تری و اینجا است که معرفت کسب می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات