۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۷۳۷۶۱

گزارش روزنامه آلمانی از سکوت جامعه غرب در قبال نقض حقوق بشر در یمن از سوی عربستان

یک روزنامه آلمانی در گزارشی به اوضاع فاجعه بار در یمن و شیوع روزافزون بیماری وبا در این کشور اشاره کرده و دنیا را از دور نظاره گر این بحران دراماتیک دانست.
جنایات ائتلاف سعودی در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «زوددویچه سایتونگ» در مطلبی به اوضاع فاجعه بار یمن اشاره کرده و نوشت: دنیا از دور نظاره‌گر این فاجعه است. به نوشته این روزنامه آلمانی درگیری ها در یمن بزرگترین بحران در زمینه تامین مایحتاج مردمی را ایجاد کرده و منجر به شیوع دراماتیک بیماری وبا شده است.

نویسنده در ادامه نوشته است که پس از دخالت نظامی عربستان در یمن که هدف آن بازگرداندن منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت بود، اختلافات و درگیری‌های خونینی در یمن رخ می‌دهد که تاکنون ادامه داشته است.

نویسنده در ادامه تصریح کرد که تنها در روز پنج شنبه گذشته در حمله هوایی عربستان به یک بیمارستان و بازار ماهی فروشان در یمن حداقل 28 نفر جان باختند. در این میان فرستاده سازمان ملل در یمن از مذاکرات صلح جدید در این باره برای 6 سپتامبر سخن گفت.

این روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب نوشت: درگیری ها در یمن بزرگترین بحران تامین مایحتاج انسانی جهان را ایجاد کرده و به شیوع بیماری وبا در این کشور منجر شده است. سازمان ملل تلاش می‌کند این بیماری واگیر را مهار کند. اما بیش از دو سوم مردم این کشور دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند. اکثر مردم در شهر بندری حدیده و صنعا در معرض این بیماری خطرناک قرار دارند. شمار مبتلایان به این بیماری تا کنون حدود 1.1 میلیون نفر است و بیش از 23000 نفر هم در اثر این بیماری فوت کرده‌اند. در مجموع در این درگیری ها تا به حال بیش از 10 هزار نفر جان باخته‌‌اند.

در این وضعیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در آلمان برخی صادرات تسلیحات را به کشورهایی تصویب کرده اند که در درگیری های یمن مشارکت دارند. این در حالی است که آن ها در مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت جدید در آلمان در سال 2018 روی این مسأله توافق کردند که صادرات تسلیحات به کشورهایی که مستقیما در جنگ یمن مشارکت دارند را متوقف کنند. در این میان ارسال تسلیحات آلمان بخصوص به عربستان سعودی بحث برانگیز است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات