۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۷۳۷۶۴
حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

اسلحه جنگی آمریکا برای تحریم علیه مردم ایران نقدینگی است

نماینده مردم شاهین شهر گفت: اسلحه جنگی آمریکا برای تحریم علیه مردم ایران نقدینگی است، رییس جمهور باید پاسخ دهد که چرا نقدینگی به ۱.۶ تریلیون تومان رسیده است؟
حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه امروز سه شنبه ۱۶ مردادماه سال ۹۷ در نطق میان دستور خود در پارلمان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اسلحه جنگی آمریکا برای تحریم علیه مردم ایران نقدینگی است، رئیس جمهور باید پاسخ دهد که چرا نقدینگی 4 هزار و 460 هزار میلیارد تومانی سال 92، اکنون به 1.6 تریلیون تومان رسیده است؟ چرا به خاطر لجاجت 4 ماهه بسته ارزی غلطی را در فروردین 97 اجرا کردید که حدود 60 تن سکه و طلا نادرست و غلط عرضه شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به رئیس جمهور افزود: میلیاردها دلار ارز این کشور را به تاراج دادید و حالا بعد از 4 ماه به نظر کارشناسی تن می‌دهید؟ رئیس جمهور بر اساس اصل 113 قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و نمایندگان مسئول تذکر دادن و ناظر بر کار شما هستیم و نمی‌خواهید به ما تذکر دهید شما اجرا و حل کنید. بیش از 95 درصد اختیارات اجرایی کشور را در دست دارید و مقام معظم رهبری هم باز اختیارات فراوانی را به شما داده است و البته به روسای دو قوه دیگر هم دستور دادند که به شما کمک کنند حالا بگویید چرا اصل 28 قانون اساسی مظلوم مانده است در حالی که تکلیف داشته‌اید. شغل متناسب برای آحاد ملت از جمله جوانان را تأمین کنید چرا این کار را نکردید.

وی تصریح کرد: در گفتگوی تلویزیونی دیروزتان آمار غلط به مردم ارائه دادید و بیان کردید که کسی تاکنون از کارخانه‌ها اخراج نشده است و برخی از اخراج شدگان هم دوباره بازگشت به کار خورده‌اند. خواهش می‌کنم به شعور مردم توهین نکنید.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: شرایط تأمین مسکن بر اساس اصل 31 قانون اساسی وظیفه رئیس جمهور است و آمار دهید که در این مدت چه تعداد مسکن ساخته‌اید.

نماینده مردم شاهین شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس جمهور بداند همه مردم ایران از خشک شدن دریاچه زاینده رود ناراحت هستند و برای شادی و نشاط مردم بیاییم حداقل ستاد احیای زاینده رود را همانند ستاد احیای دریاچه ارومیه راه اندازی کنیم.

وی افزود: از رییس سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم با رفع اختلاف بین پیمانکاران و دستگاه های اجرایی پروژه‌ها را از حالت بلاتکلیفی خارج کنند؛ همچنین از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود که ماده 23 متروی شاهین‌شهر را تصویب کنند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم خواسته مردم شهرهای دولت آباد از توابع شاهین‌شهر به نحوی عبور قطار سریع‌السیر عملیاتی کند و همچنین از وزیر نیرو نیز انتظار است که با تکمیل پروژه فاضلاب شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه به نگرانی‌های 25 ساله مردم پایان دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه افزود: وزیر آموزش و پرورش برای تخریب و بازسازی نزدیک به 90 مدرسه تخریبی کار ویژه‌ای را دهید از دولتمردان می‌خواهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنید و نظام رتبه بندی معلمان را اجرا کنید و شأن معلم را حفظ کنید، انتظار بود که حقوق معلمان در سال 97 را منطقی و با نگاه به تورم و بر اساس شفاف سازی قانون بودجه 97 افزایش می‌دادید.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور باید ماده 29 قانون برنامه ششم متناسب سازی حقوق بازنشستگان خصوصا بازنشستگان کارگری انجام گیرد، رئیس جمهور اگر به کشور پهناور و جوانان با استعداد و صاحب ایده توجه کنید خواهید دید که اگر شما مسئول اجرایی کشور هستید نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کردید و سراغ نسخه‌های اجاره‌ای غربی نمی‌رفتید اقتصاد مردم این وضعیت را نداشت./۸۵۶/د۱۰۲/ق

ارسال نظرات