۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۷۳۹۲۹
آیت الله طه محمدی:

نتیجه عدم درک جهان بینی صحیح، تباهی است

امام جمعه همدان گفت: اگر انسان در جهان بینی دچار خطا شود یقینا در اعتقادات به بی راهه رفته است و عکس آن نیز به معنای آن است که در اعتقادات خود دچار خطا نشده است.
دیدار با طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان عصر امروز در درس اخلاق که در دانشگاه بوعلی برگزار شد با تاکید بر لزوم مخاطب شناسی گفت: تشخیص موضوع مورد بحث نیمی از موفقیت در سخنرانی است و مابقی آن بحث در آن زمینه موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: افراد سخنران باید بتوانند با استفاده از مطالب گیرا و درست مردم را جذب و از خستگی شنوندگان جلوگیری کنند.

وی به فلسفه اخلاق پرداخت و گفت: در کلاس اخلاق در درجه اول باید بدانیم که پایگاه اخلاق کجا است و سپس اخلاق در علوم مختلف را شرح دهیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: دلیل آن که انسان در زمنیه اخلاق مرتکب بدترین جنایت شده آن است که مشکلات و آسیب های آن تجزیه و تحلیل نشده است.

وی اظهار داشت: اگر انسان در جهان بینی دچار خطا شود یقینا در اعتقادات به بی راهه رفته است و عکس آن نیز به معنای آن است که در اعتقادات خود دچار خطا نشده است.

آیت الله طه محمدی جهان بینی را پایه اخلاق دانست و گفت: اخلاق بر پایه اعتقادات بنا شده است و اعتقادات نیز بر اساس جهان بینی هر انسان مطرح شده است از این رو باید در درجه اول به تعریف جهان بینی بپردازیم.

وی بیان داشت: صهیونیست ها و بهاییت در تعریف جهان بینی خود می گویند که قبر و قیامت همه دروغ است و همه اتفاقات در این دنیا است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ادامه داد: این نگرش به آن ها این عقیده را می دهد که هر چه بیشتر در این دنیا ظلم کنند بیشتر برنده هستند و نتایج آن نیز فجایعی است که هر روز با آن مواجه هستیم./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات