۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۳۹۶۱
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: شرایط ما یک شرایط ویژه است که جنگ نظامی در مرزها نداریم اما در حال حاضر در جنگ روانی و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم که باید با دقت و سرعت برای آن تصمیم بگیریم.
سیامک ره پیک

به گزارش خبرگزاری رسا، سیامک ره‌پیک در آیین تودیع و معارفه ریاست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان البرز که در سالن جلسات میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: استقرار و بقای یک پدیده اجتماعی همان علت آن است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی علت‌هایی برای خود داشته‌اند تا بتوانند اسلام را زنده نگهدارند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی تحقق یابد باید از این قواعد اطاعت کند، افزود: برخی از علت‌هایی که برجسته است به دلیل وجود یک ملت با انگیزه و مردمی وفادار، جدی، مجاهد و پر تلاش است.

این عضو شورای نگهبان با بیان اینکه وجود یک فرماندهی واحد در سطح عالی و آگاه و بصیر مانند  یک رهبری دینی که ویژگی‌های خاص در جمهوری اسلامی دارد نیاز یک ملت است، گفت: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی به بقا و حیات خود ادامه دهد بایستی علت‌ها و مبانی که از سوی همه کسانی که در کشور حضور دارند و دارای قدرت هستند در دست گیرد.

ره پیک با اشاره به اینکه ممکن است موانعی در سر راه ما وجود داشته باشد که  با ارزشهای برخی کشورها و سیستم‌ها معارض باشد این موضوع نیز طبیعی است، عنوان کرد: بخشی از این موانع در محیط‌های داخلی علاوه بر تهدیدهای بیرونی مشکلات داخلی نیز به وجود می آورند که آنچه اهمیت دارد صحنه‌ای است که ما در آن قرار داریم و باید آن را شناسایی کنیم و با هوشیاری وسرعت تصمیم‌‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه ما بعد از پیروزی جمهوری اسلامی در بخش‌هایی با چالش و تهدیدهایی رو به‌رو شدیم و شرایط فعلی نیز به همین شکل است، گفت: شرایط ما یک شرایط ویژه است  که جنگ نظامی در مرزها نداریم اما در حال حاضر در جنگ روانی و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم که باید با دقت و سرعت برای آن تصمیم بگیریم.

حقوقدان شورای نگهبان  با بیان اینکه در شرایط فعلی باید متناسب با شرایط موضع‌گیری کرد، گفت: شرایط ویژه‌ای که در آن هستیم باید کامل درک شود.

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان باید تصمیمات با دقت و سرعت انجام شود و هر تصمیم نادرستی زیان‌های بسیاری به بار می‌آورد، تصریح کرد: در کشور ما یک انقلاب عظیم با پشتوانه 100 درصدی مردمی ایجاد شده و بنیان‌ها و انقلاب تا عمق نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه اکثر مردم به ارزشهای جمهوری اسلامی پایبند هستند، افزود: اعتراض مردم و بدنه مردم از باب دلسوزی است که باید توجه خاص شود.

ره پیک با اشاره به اینکه به اندازه نقدینگی که دست مردم است می توان 2 برابر بودجه در کشور هزینه کرد، بیان کرد: شورای نگهبان وظایفی برعهده دارد که مهمترین آن مربوط به مسائل مربوط به انتخابات است که باید این وظایف طبق قانون انجام شود.

وی ادامه داد: بی‌طرفی و رعایت اخلاق از جمله کارهای مهم شورای نگهبان است که این مجموعه چیزی حدود 300 هزار نفر نیرو در سطح کشور دارد.

همچنین  سیدرضا  نوراللهی در این مراسم اظهار داشت: بحث جابه‌جایی مسئولان یک امر بدیهی است و نکته قابل توجه انتصابات، مسئولیت‌ها است.

وی افزود: این مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت به مردم و جامعه اسلامی است و چنین مسئولیت‌هایی به دنبال خود قانون اساسی را در بر دارد.

ریاست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان البرز ادامه داد: از وظایف مهم بر عهده شورای نگهبان انتخابات است که باید سازمان‌دهی شده باشد.

وی با بیان  اینکه رویکرد ما در دفتر استان البرز در چهارچوب قانون است و با بی‌طرفی کامل کار خواهیم کرد، گفت: حزب‌ها و گروه‌ها ملاک نیستند و ما امانتدار مردم هستیم.

نوراللهی با اشاره به اینکه تعامل مشترکی با ادارات استان داریم و رویکرد ما این است که همکاری مناسب با آنها داشته باشیم، تصریح کرد: امیدواریم قانون انتخابات هم که مشکلاتی دارد اصلاح شود تا مشکلات کمتری رخ دهد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله بتوانیم کاری که در شان مردم البرز است انجام دهیم و شرمنده خانواده شهدا نشویم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات