۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۰۰۳
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

سردمداران نقد در جامعه اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از نقد منصفانه به عنوان موتور پويايي و اعتلای كشور نام برد و گفت: سردمداران نقد در جامعه اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند و به همين دليل برخي اوقات خبرنگاران مورد كم لطفي قرار مي گيرند، در حالي كه مسؤولان بايد در مقابل با نقد خبرنگاران سعه صدر داشته باشند.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد پيش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با تبريك روز خبرنگار به ويژگي رسانه در تراز دين و انقلاب اشاره كرد و گفت: رسانه نبض جامعه است كه اگر نبض جامعه فعال نباشد تحرك و پويايي وجود نخواهد داشت و نتيجه آن بي انگيزيگي خواهد بود.

وي نقش رسانه در تحرك و شناخت و برجسته كردن نقاط ضعف حائز اهميت خواند و افزود: خبرنگار و رسانه ابزاري براي كمك به مديريت جامعه براي بهبود مشكلات است، اما برخي خلاف اين ديدگاه را داشته و به دنبال تنش هستند.

ساداتي نژاد يادآور شد: خبرنگار و رسانه با كشف آنچه در معرض ديد مديران نيست به دنبال كمك به مديران جامعه است و براي همين است كه از خبرنگار به عنوان چشم و گوش زبان جامعه نام برده مي شود.

به گفته وي، خبرنگاري كه عنوان دار چشم و گوش و زبان جامعه است هم بايد خوب و دقيق ببيند و هم خوب و دقيق بشنود و بعد خبرش را تهيه و منتشر كند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس عوض كردن جاي دروغ و حقيقت را خيانت رسانه اي خواند و اظهار داشت: خبرنگار و رسانه در تراز دين و انقلاب اسلامي در مرحله نخست بايد صداقت را در سرلوحه امور خود قرار دهد و از دروغ پرهيز كند چرا كه يكي از آفت هاي بدرسانه كه بعنوان خيانت رسانه مطرح است عوض كردن جاي حقيقت و دروغ است.

ساداتي نژاد همچنين ركن نخست رسانه در تراز دين و انقلاب را صداقت دانست و افزود: خبرنگار متعهدي كه صداقت داشته باشد و خبر صحيح و دقيق و كامل و به موقع انعكاس دهد و به جاي اينكه عامل تنش و اختلاف باشد، عامل انسجام و وخدت باشد اين خبرنگار و رسانه در تراز دين و انقلاب است.

وي با اشاره به تفاوت هاي بين نقد و تخريب گفت: هدف اصلي از تخريب برخي رسانه ها ضديت و مخالفت اين رسانه ها است، از اين رو رسانه بايد واقعيت را به مردم و مسؤولان منتقل كند و راه حل آن را مطالبه كند كه اين رسالت قشنگي است كه مردم از آن بهره مند مي شوند اما مردم از تخريب سودي نخواهند برد، چرا نخستين كساني كه از تخريب ضرر خواهند كرد مردم هستند.

ساداتي نژاد تشخيص صحيح از سوي خبرنگار و رسانه را حائز اهميت دانست و افزود: برخي اوقات يك خبر و يك تيتر مي تواند حاشيه بزرگي ايجاد كند و انرژي زياد و هزينه هنگفتي را به اجتماع تحميل كند و اذهان عمومي را از مسأله اصلي منحرف كنند.

وي با بيان اينكه در شرايط حساس امروز كشور و جهان نياز به انسجام و وحدت است رسانه ها، گفت: خبرنگاران و رسانه هاخبرهايي را  منتشر  كنند كه به وحدت و عبور از بحران اقتصادي كمك كند.

به گفته وي، خبرنگاران بايد مراقب باشند از هرگونه اخباري كه سبب اختلاف بين مسؤولان و مردم مي شود خودداري كنند، چرا كه رسالت خبرنگاران رسالت خطيري است كه بايد شرايط كشور و جنگ اقتصادي را در نظر بگيرند.

 عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، گفت: خبرنگاران در دوره جنگ اقتصادي برخي موضوعات را نبايد منتشر اما برخي از موضوعات را بايد منتشر كنند و انگيز و استفامت براي مبارزه و مقابله با دشمن در جنگ اقتصادي ايجاد كنند.

ساداتي نژاد، ابراز کرد: خبرنگار ضمن داشتن صداقت و پرهيز از دروغ و اختلاف و تخريب، يكي از وظايف آنها نقد است، از اين رو خبرنگار به هرميزان كه نقادتر باشد در  رسالتي كه بر عهده دارد موفق تر خواهد بود.

وي مرز بين نقد و تخريب را مهم خواند و افزود: خبرنگار به هرميزان كه نقادتر باشد در  رسالتي كه بر عهده دارد موفق تر خواهد بود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از نقد منصفانه به عنوان موتور پويايي و اعتلا  براي كشور نام برد و افزود: سردمداران نقد در جامعه اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند و به همين دليل برخي اوقات خبرنگاران مورد كم لطفي قرار مي گيرند و اين در حالي است كه مسؤولان بايد در مقابل با نقد خبرنگاران سعه صدر داشته باشند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات