۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۴۰۴۴
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

تشکیل گروه‌های تروریستی داعش در اثر دوری از امامت است

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: گروهی خارج از اهل سنت به نام وهابیت تشکیل شد و در ادامه طالبان از آن به وجود آمد و بعد از مدتی گروه تروریستی داعش شکل گرفت که به نام اسلام جنایات هولناکی علیه بشریت انجام داد.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار دانشجویان خارجی که عصر امروز در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با بیان این‌که قم پایتخت بزرگ شیعه و اسلام در زمان معاصر است، اظهار داشت: این‌که آقای سبزواری بیش از 20 سال است که با ابتکار خود اردویی آموزشی در قم برای برادرانی که در غرب زندگی می‌کنند، تشکیل داده است و این جوانان را با علما، حرم‌های اهل‌بیت(ع) و مکان‌های مقدس آشنا می‌کنند، بسیار اقدام شایسته و قابل تقدیری است.

وی ابراز امیدواری کرد که امثال این اردو‌ها تکرار شود و با اشاره به آیه نفر خطاب به دانشجویان خارجی حاضر در اردوی آموزشی بیان کرد: شما یکی از عاملان به این آیه و دستورات خداوند هستید، چراکه از کشور خود آمده و در این مدت کوتاه مطالبی کلیدی از مکتب امامت آموخته‌اید و بعد از بازگشت به وطن خود، معلومات خویش را به دیگران نیز منتقل می‌کنید.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه به آیه 7 سوره تغابن اشاره کرد و گفت: به تعبیر قرآن مشکل اساسی کافران تصور آنها مبنی بر عدم حساب‌رسی و زندگی دوباره است و خداوند متعال هم در پاسخ آنها می‌فرماید، حتما حسابرسی خواهید داشت.

وی با بیان این‌که قانونی وجود دارد که هر ظاهری دارای باطنی است، اظهار داشت: انسان و اعمال وی، این عالم، قرآن ظاهر و باطنی دارند و طبق روایات نیز هر ظاهری، باطنی دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیه 8 سوره تغابن بیان کرد: نور نازل شده از سوی خداوند نیز دارای ظاهر و باطنی است، ظاهر این نور آیات قرآن است، اما باطن آن ائمه طاهرین(ع) است.

وی تأکید کرد: ادعای شیعه این است که در همه زمان‌ها نور و چراغ انسان، نور امامت است و هرقدر خود را به حقیقت امامت نزدیک کند، میزان نجات‌بخشی او بیشتر می‌شود و تنها راه سعادت و نجات انسان توجه به دستورات ائمه(ع) در بخش‌های مختلف زندگی است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: طبق آیه 67 سوره مائده، امامت اساس دین اسلام است، زیرا در صورت بیان نکردن مسأله امامت از سوی پیامبر، رسالت حضرت نیز ناتمام می‌ماند.

وی در ادامه به روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه...» اشاره کرد و گفت: طبق این روایت کسی که تمام اعمال واجب خود را انجام داده باشد، اما امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلی و قبل اسلام مرده است و این یعنی همه دین و اساس آن باید بر محور امامت قرار گیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی تبعات دور بودن از حقیقت امامت را این‌گونه بیان کرد: گروهی خارج از اهل سنت به نام وهابیت تشکیل شد و در ادامه طالبان از آن به وجود آمد و بعد از مدتی گروه تروریستی داعش شکل گرفت که به نام اسلام جنایات هولناکی علیه بشریت انجام داد.

وی افزود: پیروی از محور امامت مانع ظلم به مسلمانان و غیر مسلمانان می‌شود، چراکه مکتب اهل‌بیت طاهرین(ع) مکتب عقلانیت بوده و پیروی از ائمه و پیامبران، پیروی از عقل است، بنابراین فاصله گرفتن از امامت، فاصله گرفتن از عقلانیت است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به عدم وجود تناقض بین روایات ائمه معصومین(ع) تأکید کرد: ائمه(ع) نور واحد هستند و لازم است که بیشتر شناخته شوند، امامت پاسخ‌گوی تمام نیازهای بشر است، زیرا در مسائل اقتصادی، اخلاق اجتماعی، خانوادگی و دیگر مسائل دستورالعمل دارد.

گفتنی است، اردوی آموزشی العصر به مدت 35 روز در ایران برگزار شد که دانشجویانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیایی و استرالیا، در این اردو شرکت کردند./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات