۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۱۳۹
حجت الاسلام ذوالنور:

بی عرضگی و خیانت برخی مسؤولان نباید به پای انقلاب نوشته شود

نماینده مجلس با بیان این که رییس جمهور باید نسبت به مشکلات و مسائل اساسی زندگی مردم پاسخگو باشد، گفت: کسانی که در اشرافی گری و رفاه زدگی زندگی می کنند نمی توانند مشکل مردم را بفهمند، بی عرضگی ها و خیانت ها نباید به پای انقلاب نوشته شود.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فراز و نشیب ها در طول تاریخ انقلاب گفت: مردم تحریم، جنگ نظامی و اقتصادی و توطئه های دیگر دشمن را با ایمان و ولایتمداری خود خنثی کردند.

وی افزود: امروز کشور با مشکلاتی روبه رو است اما مشکلات فعلی کشور در مقایسه با مصائب گذشته چیز مهمی نیست بلکه در گذشته سختی ها و مشکلات بسیار سخت تر و حجیم تر از امروز بود، مشکل اصلی امروز کشور بی ارادگی برخی از مسؤولان، سست عنصری، ضعف مدیریت، ناکارآمدی و نداشتن انگیزه های قوی برای خدمت به مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند در کشور مشکل لاینحلی وجود ندارد، اظهار داشت: بی عرضگی برخی از مسؤولان و سوء مدیریت ها و سوء تدبیرها مشکل اصلی است، زمانی کشور در اوج مشکلات به سر می برد اما با قدرت و اقتدار همه مسائل پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: امروز چرا برخی از خشم کدخدا به شدت نگران می شوند و تنشان به لرزه می افتد؟ آمریکا در چه مقطعی علیه ملت ایران فعال نبوده است؟ ترامپ تهدید به تحریم کرده اما ناامنی اقتصادی در کشور ایجاد شده است، در گذشته تحریم های سخت را داشتیم اما مشکل امروز مشکل بدنه مدیریتی کشور است که از خشم دشمن می ترسند و می لرزند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که مسؤولان نباید چشم به دست دشمن داشته باشند، ابراز داشت: برنامه مسؤولان باید بر اساس دشمنی دشمن باشد، اگر کسانی همه برنامه های خود را بر اساس لبخند دشمن تنظیم کردند طبیعی است که اگر لبخند به اخم تبدیل شود همه چیز بر هم می خورد.

وی عنوان کرد: اگر مشکل بیکاری، رکود، تورم و وضعیت نابسامان بازار ارز را داریم نشان از سوء مدیریت برخی از مسؤولان است و نباید بر گردن دیگران انداخته شود، البته امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم و در گذشته هم بودیم، در گذشته قرارگاه عملیاتی بر اساس مقابله با دشمن تنظیم بود اما امروز یا قرارگاه عملیاتی نداریم یا این که سازش در آن تنظیم می شود.

عضو کمیسیون امنیت مجلس مجلس خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب چند سال است که نسبت به جنگ اقتصادی دشمن هشدار و هوشیاری می دهند، مسؤولان باید گزارش دهند که درباره اقتصاد مقاومتی چه کرده اند و به کدام یک از اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده اند.

وی اضافه کرد: دولت توضیح دهد که چه تلاشی برای کاهش وابستگی به نفت انجام داده که اگر امروز دشمن نفت را تحریم کند اقتصاد کشور دچار مشکل نشود، رهبر انقلاب از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی بر کاهش وابستگی به نفت تأکید کردند و از همان زمان همه رؤسای جمهور باید در پیشگاه الهی پاسخ دهند که چرا به منویات رهبری عمل نکردند و سبب ایجاد مشکل و سختی برای مردم شدند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که تعدی از اطاعت از ولی امر با استغفار جبران نمی شود، گفت: در قانون اساسی رهبر و ولی فقیه شخص اول مملکت است، رییس جمهور جایگاه دوم را دارد چون بزرگتر از دو قوه دیگر است، اگر دین هم نداریم و خداترس نیستیم باید کسانی را بر کشور حاکم کنیم که ولایتمدار باشند چرا که رهبری جایگاه خلبانی کشور را دارد و رییس جمهور کمک خلبان است، خلبان حجت شرعی ندارد که از کمک خلبان تبعیت کند.

وی افزود: حجت رهبری در پیشگاه الهی علم او است و حجت شرعی ندارد که خلاف علم خود عمل کند اما حجت شرعی رییس جمهور و مسؤولان ولی فقیه است و با علم به در رأس بودن ولی فقیه مسؤولیت را قبول کرده اند، در نظام اسلامی مسؤولان به اذن ولی فقیه حق تصرف دارند، اگر کمک خلبان هماهنگ با خلبان حرکت نکند و سبب ایجاد انحراف در حرکت شود دود در چشم سرنشینان می رود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: اگر مردم مسؤولان و نمایندگانی را انتخاب کردند که از مسیر آرمان ها و ارزش ها فاصله داشته باشند نمی توانند بگویند چرا رهبری دخالت نمی کند، اگر رهبری هم ورود کنند از حلقوم شیاطین صدا بلند می شوند که دولت و مسؤولان اختیار ندارند.

وی ادامه داد: اختیارات نباید به کسانی داده شود که در جهت منافع ملت و ارزش ها حرکت نمی کنند، برخی می گویند چرا رؤسای جمهور عاقبت به خیر نمی شوند اما این سخن نادرست است و شهید رجایی عاقبت به خیر شد چون با افتخار دست ولی را می بوسید و ولایت محور بود، رهبر انقلاب عاقبت به خیر شدند چون بر اساس فرمایشات حضرت امام حرکت می کردند، وقتی رییس جمهوری برای مخالفت با امر رهبری قهر می کند و در خانه می نشیند طبیعی است که عاقبت به خیر نخواهد شد و امروز هم در جهت دو دسته کردن جامعه تلاش می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ابراز داشت: وقتی رهبری می فرمایند که به مذاکرات خوشبین نیستم اما رییس جمهور سخنرانی می کند که خوشبینی و بد بینی در دیپلماسی معنا ندارد، نتیجه برجامی می شود که همه چیز ملت را برای آن دادند و آمریکا به راحتی از آن خارج می شود بدون این که ضمانتی گرفته شود و الزامی وجود داشته باشد، آقای رییس جمهور و برخی وزرا می گویند که برای همه گزینه ها سناریو داریم اما سناریو آن ها کدام است؟

وی عنوان کرد: گزینه ماندن آمریکا در برجام که نیازمند سناریو نبود اما برای یک گزینه خروج ترامپ از برجام چه سناریویی داشتند؟ سناریو این بود که با تهدید توخالی ترامپ مملکت را دچار بحران کنند؟ اگر کسی الفبای مدیریت و مسائل اقتصادی را بفهمد در زمانی که می دانیم تمرکز دشمن بر بستن جریان ارز به داخل کشور است کدام عاقلی خروجی را باز می کند؟

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه باندی را کشف کرده که 3 نفر در سلیمانیه عراق دستگیر شدند، این افراد 3 میلیون و 500 هزار قطعه سکه بهار آزادی را از کشور خارج کردند، چرا در صندوق امانات ملت را بر دزدان باز کرده اند؟ وقتی دشمن توطئه می کند که ارز و سکه را جمع کند چرا مسؤولان هوشیاری ندارند؟ این حسن مدیریت است که به ذخایر طلای کشور چوب حراج بزنیم و دلار را به دست کسانی بدهیم که نتیجه آن کاهش قدرت خرید مردم به یک چهارم قبل باشد؟

وی اضافه کرد: چرا شعار تدبیر می دهند و تدبیر را ذبح می کنند؟ چرا شعار امید می دهند اما بذر ناامیدی را در دل ملت می کارند؟ نمایندگان بعد از چندین ماه از حق قانونی خود برای سؤال از رییس جمهور استفاده کرده اند اما می بینیم که چه فضاسازی هایی انجام شده است، کسانی که امضا نکردند هم باید توضیح دهند به چه دلیلی حاضر به امضا نشده اند تا درد مردم را پیگیری کنند، چرا نماینده نباید نقش خود را درست ایفا کند.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: آقای رییس جمهور می گوید ما از سؤال نمایندگان استقبال می کنیم اما کسانی بسیج شدند که سؤال به مجلس نرود، استانداران، مدیران کل، وزرا و نمایندگان آن ها بسیج شدند که نمایندگان سؤال خود را پس بگیرد، لیست تهیه کردند که این لیست ها را رسانه ای خواهم کرد که برای برخی از نمایندگان چندین نفر مأمور شدند تا امضای خود را پس بگیرد.

وی اضافه کرد: اسامی نمایندگان را به هیأت دولت بردند تا هرکدام از وزرا و دولتمردان مأمور کار کردن بر نمایندگان شوند،  روزهای آخر به نماینده می گویند هرچه بگوید انجام می دهند اما باید امضا برای سؤال را پس بگیرند، آیا منظور رییس جمهور از استقبال این است؟ با مردم رو راست حرف بزنید و عمل و گفته شما یکجور باشد، از طرفی ادعای استقبال می کنند اما از طرفی نمایندگانی که پای سؤال ایستاده اند می گویند تمام استان بر آن ها قفل شده و هیچ کاری در حوزه انتخابیه آن ها انجام نمی شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که رییس جمهور باید نسبت به مشکلات و مسائل اساسی زندگی مردم پاسخگو باشد، گفت: کسانی که در اشرافی گری و رفاه زدگی زندگی می کنند نمی توانند مشکل مردم را بفهمند، امروز مسؤولان  اعتماد مردم به انقلاب را با این اوضاع اقتصادی سلب می کنند، بی عرضگی ها و خیانت ها نباید به پای انقلاب نوشته شود.

وی افزود: مسؤولان نباید ته دل مردم را خالی کنند چرا که با عنایت الهی از مشکلات عبور خواهیم کرد، وضعیت امروز بدتر از گذشته نیست که توانستیم همه آن ها را با عنایت خداوند متعال با موفقیت پشت سر بگذاریم، اگر حتی دور کشور را دیوار بکشند به توانمندی هایی رسیدیم که قادر به اداره کشور هستیم، چرا برخی ته دل مردم را خالی کرده و بذر ناامیدی می پاشند.

نماینده مجلس اظهار داشت: باید مطالبه گری کنیم و صبر انقلابی و حضور در صحنه داشته باشیم، مراقب باشیم در زمین کسانی که تجمعات ساختار شکن  را سازماندهی می کنند بازی نکنیم، تنها نسخه درمان برون رفت از مشکلات موجود تبعیت از ولایت، بازگشت به روحیه بسیجی و تفکر و مدیریت انقلابی و جهادی است./1323/

ارسال نظرات