۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۱۶۹

روایتی از حواشی نماز جمعه قم

حضور مدیر حوزه های علمیه در میان صفوف آخر نمازگزاران و مراسم پرسش و پاسخ با حضور حجت الاسلام ذوالنور و مشکل پارکینگ نمازگزاران را می توان از جمله حاشیه های نماز جمعه این هفته نام برد.
نماز جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه این هفته به امامت آیت الله سید محمد سعیدی با حضور مردم انقلابی و مومن قم مانند هفته های گذشته در مصلی قم برگزار شد.

حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در صفوف آخر نمازگزاران در جمع مردم عادی صحنه جالبی بود که نمازگزاران از این موضوع ابراز رضیت و خوشحالی می کردند؛ بعد از نماز جمعه مردم اطراف آیت الله اعرافی حلقه زده بودند و از درد و دل و مشکلات خود می گفتند و ایشان هم با حوصله گوش میداد و به برخی از سوالات پاسخگو بود.

بعد از نماز جمعه به صورت رسمی نماینده مردم قم حجت الاسلام ذوالنور در مراسم پرسش و پاسخ در میان مردم حضور پیدا کرد، ابتدا دقایقی در مورد وضعیت اقتصادی کشور گزارش داد و سپس مردم که جمعیت قابل توجهی هم بودند در مورد اوضاع نابسامان اقتصادی سوالاتی می کردند و تا جایی که امکان داشت حجت الاسلام ذوالنور پاسخگو آنها بود.

مطلب دیگری که لازم به ذکر است اینکه نمازگزارانی که در هوای به شدت گرم تابستان قم که از راه های دور خود را جهت شرکت در نماز جمعه  حضور به هم رسانده بودند از وضعیت سرمایشی مصلی ناراضی بودند و گرمای هوا واقعا آزاردهنده بود و باعث ناراحتی نمازگزاران شد؛ مسؤولان باید به زودی برای حل این مشکل چاره ای بیاندیشند.

بخش دیگری که قابل توجه است غرفه های موجود در حیاط مصلی قدس است که با هدف عرضه کالا ایرانی هر هفته برپا می شوند که در این غرفه ها به جهت حمایت از کالای ایرانی محصولات مایحتاج مردم بعد از پایان نماز جمعه عرضه می شود که هر هفته مورد استقبال نمازگزاران قرار می گیرد.

در پایان گفتنی است معضل پارکینگ را می توان مثل همیشه مشکل اساسی نمازگزاران نام برد که بسیاری از مردم از آن رنج می برند چرا که مسؤولان امر مکانی مناسب برای پارک خودرو خصوصا موتور سیکلت ها در نظر نگرفته اند و باعث آزار و اذیت نمازگزاران و مزاحم رفت و آمد و کسب و کار مردم می شود./1325/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات