۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۷۴۲۸۷
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان:

مسئولان فرهنگ و ارشاد پاسخگوی رفتارهای خود باشند

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که اولین دغدغه حاکمان باید ترویج معنویت در جامعه باشد، گفت: مسؤولان مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی رفتارهای خود باشند.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، رییس مجمع عالی بسیج استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هنجارشکنی برخی سینماهای کشور مبنی بر پخش فیلم های کمدی در شب و روز شهادت مظلومانه امام جواد(ع) ضمن انقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به این که نظام جمهوری اسلامی پرچم دار تشیع در جهان است باید همه حدود و ثغور این مذهب نورانی را نیز در قوانین و عملکرد خود بگنجاند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که بر اساس نص آیات قرآن کریم اولین دغدغه حاکمان باید ترویج معنویت در فضای جامعه باشد، اظهار داشت: مسؤولان مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی مسؤولیت و رفتار خود باشند، وظیفه اینان فرهنگ سازی اسلامی و ترویج معنویت باشند.

وی با اشاره به آیه شریفه « الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» ابراز داشت: کسانی که متولی امور فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند باید این آیه شریفه را نصب العین خود قرار دهند و همواره سعی داشته باشند تا رنگ و لعاب دین را پررنگ کنند نه این که عملکردشان به گونه ای باشد که هر روز دین را رو به حاشیه ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان تصریح کرد: اگر شهادت امام جواد(ع) به عنوان یکی از شعائر دینی اقامه نشود و به آن نگاهی که باید در تعزیت و حزن و اندوه رعایت شود، دقت نشود، پس کی باید رعایت شود؟

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با اشاره به توصیه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر مبنی بر ترویج معنویت در مناطق اسلامی عنوان کرد: اگر حرمت ایام عزاداری آل الله در مملکت اسلامی رعایت نشود، پس در کجای عالم باید این حرمت را حفظ کرد؟

وی خطاب به مسؤولان در امور فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بیت المالی که در اختیار شما است برای آن است که فرهنگ قرآن و عترت را در جامعه ترویج کنید، بر این اساس اگر غیر از این عمل کنید مرتکب گناه بزرگی شده اید.

حجت الاسلام جوشقانیان یادآور شد: بر اساس روایات، شیعیان باید در ایام عزاداری اهل بیت(ع) محزون و در ایام شادی ایشان مسرور باشند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسؤولان ذی ربط باید متنبه شوند و بدانند که نباید خود را مدیون خون شهدا کنند، گفت: اگر مسؤولان به فرهنگ اسلامی پایبند نباشند چگونه می خواهند جواب این همه خون هایی که برای زنده ماندن فرهنگ اهل بیت(ع) اهدا شده است، را بدهند؟ ما مخالف فیلم های کمدی نیستیم، قطعاً جوانان به شادی و سرور نیاز دارند، اما باید گفت که هر مسأله ای باید در زمان مناسب خود اتفاق بیفتد، زیرا اگر حدود و ثغور رعایت نشود پس چه فرقی میان جامعه اسلامی و سایر جوامع وجود دارد؟

وی با بیان روایت «اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ» اظهار کرد: مدیران در نظام اسلامی باید به بیشتر از دیگران دغدغه اسلام و ترویج معنویت داشته باشند، چراکه اگر جوانان مشاهده کنند مدیران ما در امر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایام عزاداری آل الله را تکریم نمی کنند، آنها نیز به تبع این کار را انجام خواهند داد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات