۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۴۴۹۸
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران:

طلاب با الهام از معارف دینی ساده زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهند

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خانواده در جامعه اسلامی از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: حفظ آرامش در خانواده ها مستلزم توجه به معارف دینی است.
مدیر مرکز خدمات مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران امروز در همایشی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با حضور طلاب جوان و همسران آنها در ساری برگزار شد، زندگی ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان عنوان کرد و گفت: طلاب جوان به عنوان مبلغان و مروجان دینی باید ائمه معصومین(ع) الگوی خود در زندگی قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که انس با معارف اهل بیت(ع) برای آحاد جامعه به ویژه طلاب و روحانیان ضروری است، افزود: طلاب برای سعادت و رستگاری باید به معارف اهل بیت(ع) رجوع کنند و از آن بهره حداکثری ببرند.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی به الگوگیری از سبک زندگی غربی مبتلا شده است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان به عنوان الگوهای دینی و اخلاقی جامعه باید الگوهای صحیح زندگی را به جامعه معرفی کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک زندگی غربی عامل انحراف و تباهی است، تصریح کرد: شیوه زندگی در غرب بر مبنای مادی گرایی بنا شده این در حالی است که در جامعه اسلامی، مبنای زندگی ارزش های دینی و انسانی است.

وی با تأکید برین که طلاب باید با الهام از تعالیم انسان‌ساز قرآن و سیره اهل‌بیت(ع)، ساده زیستی و قناعت را سرلوحه و الگوی زندگی مشترک خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: امروز افراد زیادی به زندگی طلاب و روحانیان چشم دوخته اند به همین دلیل باید سراسر زندگی یک طلبه زهد و تقوا باشد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که فاصله گرفتن از معارف اهل بیت(ع) آثار مخرب بسیاری را در جامعه با خود به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: مأنوس شدن با معارف انسان ساز ائمه معصومین(ع) راه رسیدن به سعادت و رستگاری است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین عامل مشکلات و بحران های جامعه اسلامی بی توجهی به معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام پس رحلت خود دو امانت مهم یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را برای امت خود به امانت گذاشتند که راه عزت و عظمت امت اسلامی در تبعیت از این امانت الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان با معارف الهی ما را از بسیاری مشکلات و بحران ها عبور خواهد داد، تصریح کرد: راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات فعلی نیز انس با معارف الهی است.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که خانواده در جامعه اسلامی از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است، بیان داشت: حفظ آرامش در خانواده ها  مستلزم توجه به معارف دینی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با بیان این که معارف دینی باید رکن اصلی تربیت در خانواده ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم فرزندانی مؤمن، دیندار و اخلاقی داشته باشیم باید در تربیت آنها از معارف اسلامی بیشتر بهره گیریم.

وی با اشاره به این که اگر خانواده های ما مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی شکل گیرد به طور آثار و برکات مؤثری در جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: جامعه موفق و بانشاط در گرو خانواده های دیندار، مؤمن و متعهد است که در سایه ارزش های دینی شکل می گیرد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان دینی در جامعه نقش بسیار محوری و مؤثری در تبیین صحیح سبک زندگی اسلامی در جامعه بر عهده دارند، گفت: حوزویان باید شاخص های سبک زندگی دینی را برای عموم طبقات جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

وی با تأکید براین که متأسفانه به دلیل شکل ظاهری فریبنده سبک زندگی غربی، اغلب جوانان جامعه اسلامی فریب آن را می خورند، افزود: این وظیفه مبلغان و مروجان دینی جامعه است تا با آگاهی دادن به نسل جوان مانع از به دام افتادن آنها شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران در پایان گفت: بهترین راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی گام برداشتن در همان مسیری که اهل بیت(ع) و علمای دین حرکت کردند و مسیری غیر از این راه به جایی نخواهد داشت./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات