۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۷۴۵۴۵
عضو کمیسیون امنیت ملی:

ضعف مدیریت عامل بروز مشکلات اقتصادی امروز کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این که ضعف مدیران کلان در سیستم اقتصادی کشور موجب وضعیت کنونی است، گفت: در بعضی موضوعات مدیران ما ضعیف عمل کردند که موضوع رانت‌خواری و فساد بوجود آوردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ولی‌الله نانواکناری، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به تصمیمان اخد شده در کنوانسیون خزر در قزاقستان گفت: مسأله تقسیمات دریای خزر به آینده موکول شد.

وی با بیان علل پس گرفتن امضاء خود از جمع سؤال کنندگان رئیس جمهور گفت: حدود سه ماه پیش طرح سؤال از رئیس‌جمهور را خودم مطرح کردم و پیگیر شدم که انجام شود و حدود ۱۴۰ الی ۱۵۰ نفر امضا کردیم که خیلی‌ها طرح سؤال را پس گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: بار دوم طرح سؤال مطرح شد که بعد از آن موضع خصمانه ترامپ و تهدیدات آمریکا مطرح شد که احساس نیاز کردیم برای جلوگیری از سوء استفاده‌های دشمن در برهه حساس کنونی، طرح سؤال خود را پس بگیریم.

نانواکناری با بیان این که بیانات مقام معظم رهبری همواره سرلوحه کار ما است، خاطر نشان کرد: با مراجعه به سخنان اخیر ایشان در رابطه با حفظ وحدت در کشور بهترین تصمیم این بود که فعلاً طرح سؤوال از رئیس جمهور مطرح نشود.

وی با تاکید براین که مسؤولان باید همواره در میان مردم باشند، گفت: یکی از دغدغه‌های بنده این است که همیشه در جمع مردم باشم و بتوانم مشکلات مردم را حل کنم؛ همین که پای صحبت‌های آن‌ها بشینیم بهترین خدمت به مردم است.

نانواکناری با تاکید بر این که به مردم نمره ۲۰ می‌دهم، اظهار داشت: مردم با جان و دل برای حفظ نظام دارند تلاش می‌کنند، اما در حوزه عملکرد مسؤولان، مردم به بعضی‌ها نمره خوب، نمره ضعیف و بعضی‌ها هم نمره مردودی دادند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که خرید تضمینی برنج یکی از راهکارهای مثمر ثمر مجمع نمایندگان استان بود، گفت: در جلساتی که با استاندار داشتیم یک نگاه بسیار مثبت نسبت به خرید تضمینی برنج اعلام شد و بانک کشاورزی هم مسؤول خرید برنج از کشاورزان شده و منابع آن نیز تامین شده است.

نانواکناری با تاکید بر این که همه مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از تحریم ها نیست، گفت: اوضاع اقتصادی کشور وضعیت خوبی ندارد و این اختلال به دو عامل بسته است؛ یکی عامل داخلی و یکی خارجی، آمریکا می‌خواهد ما را تحت فشار قرار دهد، اما همه چیز آمریکا و تحریم نیست.

وی با اشاره به این که ضعف مدیران کلان در سیستم اقتصادی کشور موجب وضعیت کنونی است، بیان داشت: در بعضی موضوعات مدیران ما ضعیف عمل کردند که موضوع رانت‌خواری و فساد بوجود آوردند، بنده از همین تریبون عاجزانه از دستگاه قضا تقاضا می‌کنم برخورد قاطعانه با رانت‌خواران و مفسدان داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که هدف ما خدمت به مردم است، تاکید کرد: من نگاهم به چپ و راست نیست؛ نگاه من این است که باید به وظایف محوله خودمان توجه داشته باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات