۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۷۴۵۶۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

طاعت الهی مبنای پیوند زوجین باشد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه سیره زندگی اهل بیت(ع) باید الگوی مومنان باشد، گفت: طاعت الهی مبنای پیوند زوجین باشد.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در سلسله جلسات تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) درباره عظمت و جایگاه ماه ذی القعده فرمودند: در پیشگاه خداوند می فرمایند: بارالها؛ این روزها همان ایامی است که بر همه روزهای سال برتری و شرافت بخشیدی؛ در ایام سال روزهایی محبوب تر از ایام ذی الحجه وجود ندارد.

وی افزود: حضرت می فرمایند: از لطف و مهربانی که نسبت به من روا دانستی و مرا به این ماه رساندی شاکرم؛ ما باید در این ایام از خداوند وسعت روزی، هدایت، بی نیازی از مخلوقات، دفع بلا، استجابت دعا، توفیق در عبادت را درخواست کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه ماه ذی الحجه دارای ظرفیت ملکوتی است، ابراز کرد: لذتی که می توان در این ماه کسب کرد در سایر ایام یافت نمی شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرآن کریم از دهه اول ماه ذی حجه طبق صریح روایات؛ با عنوان ایام المعلوم یاد می کند، اظهار داشت: در ظرف ملکوتی این ایام پاداش اعمال نیکوی انسان چند برابر سایر ایام حساب می شود.

وی در خصوص ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(ع) گفت: الطاف الهی از رهگذر این پیوند آسمانی نصیب بشر شد، چنین پیوندی در عالم هستی بی نظیر است به طوری که پیامبراکرم(ص) به حضرت علی(ع) می فرمایند: خداوند به تو چیزهایی داده که به من نداده و یکی از آنها فاطمه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: این پیوند تمام ملک و ملکوت را به هیجان آورد.

وی با تاکید بر اینکه سیره زندگی اهل بیت(ع) باید الگوی مومنان باشد، عنوان کرد: سبک زندگی و سیره ازدواج ما باید براساس سبک و سیره خاندان وحی باشد و طاعت الهی مبنای پیوند زوجین قرار گیرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه بنیه توحیدی انسان باید به گونه ای تقویت شود که امید به غیر از خدا نداشته باشد، گفت: کسی که به غیر خدا امید دارد اگر خدا نخواهد امیدش نا امید و خواسته اش مستجاب نمی شود این قائده الهی است اگر کسی حاجت و نیازش را به غیر خدا ببرد خسارت زده باز می‌گردد و این مهم ربطی به اسباب العلل ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: انسان زمانی که خواسته خود را به خدا عرضه داشت باید با همه وجود به خداوند اعتماد داشته باشد و اگر کسی حاجت او را برآورده کرد باید بداند که خداوند خواسته تا حاجتش از طریق او مستجاب شود در غیر این صورت هیچ احدی توانایی اجابت خواسته او را نداشته و نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه انسان مشرک به سبب بی اعتمادی که به خداوند دارد بازنده واقعی دنیوی و اخروی است، خاطرنشان کرد: انسان باید در برابر خداوند ادب بندگی داشته باشد. اگر انسان برمدار ادب بندگی گام بردار همه امید و شوقش وصال محبوب می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات