۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۴۸۱۰
سرمقاله؛

اراده تغییر

مقاومت در برابر برخورد با سوءتدبیر در بازار سرمایه یکی از این مصادیق فقدان اراده بر تغییر در وضع موجود کشور است؛ این‌ها بدگمانی‌ها را تقویت می‌کند که میان سخن و عمل بخشی از مدیران دولتی، تفاوت وجود دارد.
فتوتیتر | دولت با تحرک و احساس مسؤولیت بیشتر عمل کند

به گزارش خبرگزاری رسا، طرح این بحث که وضع موجود ماحصل سوءمدیریت در داخل است یا ریشه در مسائل خارجی دارد، مانند آن موضوع تکراری انشاست که علم بهتر است یا ثروت.

علم و ثروت قیاس‌ناپذیرند و امروز تقریباً اثبات شده که علم قدرت و ثروت و مکنت را در یک بسته می‌تواند عرضه کند. سوءمدیریت داخلی، ریشه و بنیان همه ناکارآمدی‌هاست و البته چون ما در محیطی بزرگ قرار داریم، طبعاً از فعل و انفعالات خارجی نیز متأثر هستیم.

حل مشکلات کنونی ممکن است؛ این ممکن بودن از لسان متخصصان دلسوز و اهل فن منصف، با رفع ناکارآمدی دولتی مهیا می‌شود و از ظن بخشی از اهل سیاست و مدیریت که حال و توان کار را ندارد، باید به‌صورت مستعمره شدن ایران فراهم شود.

درصد بالایی از مردم هم فساد و رشوه و ناکارآمدی را متأثر از ضعف مدیریتی می‌دانند و این یک باور فراگیر است. متاسفانه برخلاف این باور و خواسته عمومی، دولت ظاهراً اراده‌ای برای تغییر ندارد و حتی از ابتکار عمل‌های جزیی و کوتاه مدتی مانند ترمیم کابینه نیز منصرف شده است.

مقاومت در برابر برخورد با سوءتدبیر در بازار سرمایه یکی دیگر از این مصادیق فقدان اراده بر تغییر در وضع موجود است و مواردی دیگر از این دست. این‌ها بدگمانی‌ها را تقویت می‌کند که میان سخن و عمل بخشی از مدیران دولتی، تفاوت وجود دارد و این نمی‌تواند حل‌کننده مشکلات کشور باشد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات