۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۴۹۵۱
زارعی:

یمنی‌ها با الگو از ملت ایران در برابر دشمن مقاومت می‌کنند

تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با اشاره به نقش آمریکا و شورای امنیت در اعمال جنایت‌های فجیع علیه ملت یمن، گفت: مردم مظلوم یمن با نگاه به ملت ایران در برابر دشمن مقاومت می‌کنند.
سعدالله زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی، تحلیل گر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت‌های مهندسی و حساب‌شده ائتلاف سه‌گانه عربستان سعودی، امارات و آمریکا علیه ملت مظلوم یمن، به بررسی نقش شورای امنیت سازمان ملل در گرفتاری‌ها پرداخت.

وی با بیان این‌که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به متجاوزان اجازه داده که از زمین، هوا و دریا، یمن را به محاصره در آورند و اجازه ندهند از طریق فرودگاه حدیده و یا صنعا دارو یا غذایی به دست مردم برسد، گفت: ملت مظلوم یمن در برابر دشمنان مقاومت می‌کنند و هرگز زانو نخواهند زد.

تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی جنایت علیه ملت یمن را فجیع و در صد سال گذشته بی‌سابقه خواند و اظهار داشت: سرمنشأ این جنایت‌های فجیع که در صد سال گذشته سابقه ندارد شورای امنیت و قدرت‌های بزرگ هستند و امروز هم برملا شده که فرماندهی این جنایات علیه مردم یمن، آمریکایی‌ها هستند.

زارعی افزود: آنها بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند حال آن‌که در هیچ کجای دنیا اجازه حمله به بیمارستان داده نمی‌شود و یا اتوبوس کودکان را مورد هدف قرار می‌دهند که این جنایت‌ها و خیانت‌ها و اقدامات وحشیانه روی چنگیز، هیتلر و موسیلینی را سفید کرده است.

وی استخدام هزاران عضو بلاک‌واتر آمریکایی‌ و هزاران جنایتکار سودانی، اتیوپیایی و از دیگر کشورهای فریب خورده علیه ملتی که در گرسنگی قرار دارند را مضحک و به سبب گرفتن سرباز از یمنی‌ها دانست و گفت: اگر ملتی با تحمل سختی زیاد در برابر دشمنان خدا مقاومت کنند دست نصرت خدا به سوی آنها خواهد بود.

استاد دانشگاه با اشاره به این‌که ائتلاف می‌خواست حدیده را ظرف یک ماه و در ماه مبارک رمضان به تصرف درآورد اما با وجود بمباران‌هایی که علیه مواضع یمنی‌ها در سواحل این شهر انجام داد، ناتوان بود، ابراز کرد: امروز پس از سیزده هفته سواحل یمن در سیطره انصارالله قرار دارد و انصارالله آن ارتش جهانی را به شکستی سنگین و مفتضحانه دچار کرده است.

وی با بیان این‌که نیروهای متجاوز در سواحل دریای سرخ امروز در زیر سیطره نیروهای مبارز یمنی هستند، تصریح کرد: امروز انصارالله و ملت یمن به حدی از توانایی رسیده‌اند که می‌توانند دریای سرخ را ببندد یا باز کنند.

زارعی با تأکید بر این‌که انصارالله توانایی سلب امنیت را از دریای سرخ دارد و اگر اراده کند می‌تواند دریای سرخ و تنگه باب المندب را ببندد و اقیانوس هند را از ناوهای نظامی و نفت کش تهی کند اما این کار را نکرده است، گفت: سرنوشت جنگ پس از سه سال و نیم جنایت دشمنان، تجهیز شدن انصارالله و ملت یمن به انواع سلاح‌های پیشرفته نظامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم مظلوم یمن‌ با نگاه به ملت ایران در برابر دشمن مقاومت می‌کنند، یک همسایه کمک‌کار ندارند اما پوزه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را به خاک مالیده‌اند و به یک ملت مؤثر در تحولات منطقه‌ای تبدیل شده‌اند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات