۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۷۴۹۷۰
زاکانی:

تحقق اهداف انقلاب اسلامی معطوف به انقلاب سوم است

نماینده سابق مجلس با بیان این‌که تحقق اهداف انقلاب اسلامی معطوف به انقلاب سوم است، گفت: اهداف اصلی این انقلاب، ظلم ستیزی، استقلال و آزادی، عدالت‌خواهی و پیشرفت مادی و حمایت از مظلوم بوده که باید پیگیری شود.
زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در دومین روز از نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که ظهر امروز از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه جوانان به دغدغه‌های رهبر انقلاب  اظهار داشت: اصرار رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن، اندیشه ورزی و قرارگاهی عمل کردن از عناصری است که فعالان هیأتی‌ باید به آن توجه کنند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: اگر فکر و اندیشه ما همراه با رصد نباشد و در این عرصه قیام نشود، اساسا ابتر بوده و نمی‌توان رسالت اصلی خود را انجام داد.

وی با بیان این‌که همیشه نسبت به شهدا غبطه می‌خوریم، اما شهدا هم نسبت به افراد حاضر در مسیر ولایت غبطه می خورند، گفت: اگر کسی بتواند وظیفه خود را انجام دهد، همچون دوران ائمه اطهار(ع) است،

زاکانی ادامه داد: کسانی که در دوران جهاد اصغر و اکبر زحمت کشیده و مجاهدت کرده باشند، اگر از نظر پایه‌های اعتقادی یکی باشند، باهم برابر نیستند، چراکه اجر و پاداش رزمندگان دوران فتنه از جنگ رو در روی با دشمن ظاهری بیشتر است.

وی جامعه اسلامی را متفاوت با دوره ستم‌شاهی توصیف کرد و گفت: دولت اسلامی و جامعه انقلابی چیزی است که می‌توان به آن افتخار کرد و هنوز برای ما حاصل نشده است، از این رو رهبر انقلاب به تشریح صفات جامعه انقلابی پرداختند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر جدی بودن موانع فراروی انقلاب اسلامی بیان کرد: در این مسیر نیازمند یک انقلاب هستیم؛ اگر در سال 57 انقلاب اول به پیروزی رسید، درسال 58 ابعاد جهانی انقلاب با درگیری با آمریکا که مقصر این جنگ بود، آغاز شد، اما امروز یک انقلاب بزرگ در سازندگی می‌‌تواند دولت اسلامی و جامعه اسلامی را مبتنی بر مکتب امام بسازد، اگر این حرکت بزرگ انجام نشود، آسیب‌پذیری کشور بیشتر شده و موضع ما انفعالی‌تر خواهد شد.

وی با بیان این‌که تحقق اهداف انقلاب اسلامی معطوف به انقلاب سوم است، گفت: اهداف اصلی این انقلاب، ظلم ستیزی، استقلال و آزادی، عدالت‌خواهی و پیشرفت مادی و حمایت از مظلوم بود، برای رسیدن به این اهداف، ایجاد دولت و جامعه اسلامی ضروری است و دلایل عدم موفقیت در این زمینه عدم استقلال در عرصه فرهنگی و اقتصادی است.

زاکانی با اشاره به مبارزه انقلاب اسلامی با نظام سلطه، رقیب ایران در این جنگ را آمریکا معرفی کرد و گفت: زمینه سازی ظهور در این عرصه به عنوان یک غایت و هدف دنبال می‌شود، بنابراین نیازمند یک الگوی موفق هستیم، اما باید توجه داشت که آمریکا نیز به دنبال جهانی‌سازی است.

وی با بیان این‌که سخن از نظام مردم سالاری دینی آغاز مطالبات جدی جامعه است، گفت: طبق دموکراسی مردم در دو انتخاب فرمایشی حق انتخاب و نظارت دارند، اما طبق مردم سالاری دینی، مردم پنج حق اساسی دارند که شامل حق دانستن و حق انتخاب می‌شود.

نماینده سابق مجلس درباره دیگر حقوق مردم در مردم‌سالاری دینی بیان کرد: مشارکت در همه امور نظام از دیگر ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی است، اقتصاد مقاومتی در حقیقت انتقال ظرفیت‌های اقتصادی بر دوش جامعه است؛ حق نظارت و بازخواست از حکومت اسلامی نیز دیگر ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی است که نظام اسلامی را از حکومت‌های غربی متمایز می‌کند.

وی تأکید کرد: در این جامعه مردم باید با همراهی حکومت و پاسداشتن ارزش‌ها حافظ حکومت باشند؛ از این رو باید مسیری پیموده شود که حقوق مردم و حکومت به شکل کامل رعایت و پیاده سازی شود.

زاکانی در ادامه به ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، قدرت عظیم و گسترده بسیج اجتماعی و یک سری صفات دیگر نیز جزء مزیت‌های خاص این انقلاب محسوب می‌شود که موقعیت استراتژیک و منابع و مزیت تمدنی از جمله این مزایا است، اما در صورتی که انقلاب سوم و حرکت جمعی انجام نشود، خود را از ویژگی‌های انحصاری محروم کرده‌ایم./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات