۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۷۴۹۸۴
به میزبانی جامعه ایمانی مشعر؛

دومین روز از نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور برگزار شد

دومین روز از نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور امروز با حضور شخصیت‌های علمی و فرهیخته کشور و سایر فعالان و نخبگان جامعه ایمانی مشعر در قم برگزار شد.
 جامعه  ایمانی مشعر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز از نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور امروز با حضور علیرضا زاکانی، حاج مهدی رسولی، عبدالحسین عساکره، رحیم آبفروش و خانواده شهید محمد حسین حدادیان از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این همایش، رحیم آبفروش با اشاره به مشکلات موجود برای فعالیت هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: مشکلات بسیاری به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم حمایت‌ها وجود دارد.

نگرانی از تنزل مطالبات

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: برخی هنوز با موضوع مطالبه‌گری در نزدیکی محرم کنار نیامده‌اند، اما این حرکت بدون توجه به چنین نگاه‌های اشتباهی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان این‌که در 9همایش برگزارشده هیأت‌های محوری مشعر، 150 نفر از اساتید، کارشناسان و منبری‌های کشور حضور یافتند، گفت: نگران ما در این مساله تنزل جریان مطالبه گری به یک جریان خرد و مصداقی بود که از آسیب‌ها و آفت‌های موجود در این عرصه بوده و یقینا می‌تواند آسیب‌زا باشد.

آبفروش تأکید کرد: این جریان نباید به شکلی دنبال شود که به جریان ضد آرمان‌های انقلاب برسد؛ حنجره‌ای که وقف اهل‌بیت(ع) شده است، بایستی نخستین کسی باشد که صدای درد مردم را بر می‌آورد.

ضرورت توجه جوانان به دغدغه‌های رهبر انقلاب

زاکانی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه جوانان به دغدغه‌های رهبر انقلاب  اظهار داشت: اصرار رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن، اندیشه ورزی و قرارگاهی عمل کردن از عناصری است که فعالان هیأتی‌ باید به آن توجه کنند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: اگر فکر و اندیشه ما همراه با رصد  نباشد و در این عرصه قیام نشود، اساسا ابتر بوده و نمی‌توان رسالت اصلی خود را انجام داد.

وی با بیان این‌که همیشه نسبت به شهدا غبطه می‌خوریم، اما شهدا هم نسبت به افراد حاضر در مسیر ولایت غبطه می خورند، گفت: اگر کسی بتواند وظیفه خود را انجام دهد، همچون دوران ائمه اطهار(ع) می‌باشد.

زاکانی ادامه داد: کسانی که در دوران جهاد اصغر و اکبر زحمت کشیده و مجاهدت کرده باشند، اگر از نظر پایه‌های اعتقادی یکی باشند، باهم برابر نیستند، چراکه اجر و پاداش رزمندگان دوران فتنه از جنگ رو در روی با دشمن ظاهری بیشتر است.

تفاوت جامعه اسلامی با زمان ستم‌شاهی

وی جامعه اسلامی را متفاوت با دوره ستم‌شاهی توصیف کرد و گفت: دولت اسلامی و جامعه انقلابی چیزی است که می‌توان به آن افتخار کرد و هنوز برای ما حاصل نشده است، از این رو رهبر انقلاب به تشریح صفات جامعه انقلابی پرداختند.

همچنین حاج مهدی رسولی در ادامه این همایش با اشاره به وظایف جوانان انقلابی و حزب‌اللهی اظهار داشت: مهمترین وظیفه جامعه حزب اللهی در چهل سالگی انقلاب اسلامی، تبیین و روشنگری درباره جریان فکری امامین انقلاب است.

عدالت‌طلبی، مهمترین بحث گفتمان انقلابی

این مداح و فعال مذهبی کشور ادامه داد: یقینا یکی از مهمترین و جدی‌‌ترین مباحث و گفتمان‌های انقلاب اسلامی بحث عدالت‌محوری و عدالت طلبی است.

وی با بیان این‌که با حوزه اندیشه‌ای و فکری قوی در منابع اولیه، می‌توان مبانی را به مضمون تبدیل و در قالب شعر و... در هیأت‌ها مطرح کرد، گفت: به همین جهت حضور در چند عرصه از جلسات بزرگ مردمی ضروری است.

رسولی اضافه کرد: اگر مطالبه‌گری به یک زبان اعتراضی و عمومی تبدیل شود، سبک زندگی علوی را نیز بایستی در کنار آن گوشزد کرد، چراکه تکمیل کننده این جریان است.

در اختتامیه این همایش نیز از خانواده شهید محمدحسین حدادیان با حضور سادات طلبه و فعالان جامعه ایمانی مشعر تجلیل به عمل آمد و پدر و مادر شهید حدادیان به ارائه مطالب پرداختند.

تجلیل از خانواده شهید محمدحسین حدادیان

پدر شهید حدادیان در این مراسم بیان کرد: محمد حسین تلاش زیادی کرد تا ورود جدی در عرصه مقابله با فتنه دراویش داشته باشد، اما با این کار موافقت نشد.

وی با بیان این‌که شهید حدادیان پس از عدم موافقت به هیأت شهادت حضرت زهرا(س) رفت، گفت: در اواخر هیأت با حضور وی در این برنامه موافقت شد و محمدحسین هم به صف حامیان امنیت پیوست؛ موقعیت خاصی در منطقه حاکم و شرایط به شدت حساس بود.

پدر شهید حدادیان ادامه داد: محمدحسین در ساعت 4 صبح به اسارت گرفته شد؛ در این ماجرا یک خودروی سمند به شدت با وی برخورد کرده بود و پس از زمین خوردن محمد‌حسین و اسارت ایشان، او را با 50 تیر به شهادت رساندند.

گفتنی است روز نخست این همایش پنج‌شنبه25 مرداد ماه در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات