۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۷۵۰۴۰
حجت الاسلام دانشمند:

شهدا و مدافعان حرم خروجی اسلام با حضرت علی هستند

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه خروجی اسلام بدون ولایت می‌شود داعش، گفت: خروجی اسلام با حضرت علی (ع)، شهدا و مدافعان حرم و انسان های پرافتخاری هستند که در هر عصری باشند می درخشند.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا از اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند صبح امروز در مراسمی که به مناسبت سومین سالروز خاکسپاری شهدای غواص، در جوار تربت پاک سه شهید غواص در پارک پیروزی خمینی شهر برگزار شد، گفت: دعای ندبه تنها دعایی است که حق ندارد کسی بدون وضو آن را لمس کند، چون مزین به آیات قرآنی است، دعای ندبه پنج بخش است که از عالم ذرع شروع می کند و عالم ناسوت و هبوط، از آدم تا خاتم الانبیاء است.

وی با بیان اینکه پیامبر دو نوع پرواز داشت، مشارق و مغارب، افزود: پیامبر اکرم زمانی که به معراج رفت سه علم را به او نشان دادند تا به او بگویند تمام دنیا زیر پرچم لااله الاالله جمع می شود، خروجی اسلام با حضرت علی (ع)، شهدا و مدافعان حرم و انسان های پرافتخاری هستند که در هر عصری باشند می درخشند، اگر نوجوان باشد شهید فهمیده، اگر سرباز باشد حسین خرازی، اگر دانشجو باشد مصطفی احمدی روشن می شود.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه خروجی اسلام بدون ولایت، داعش و النصره و طالبان است، اظهار کرد: غدیر آغاز ولایت است و به همین جهت پیامبر اکرم(ص) فرمود کسی مرا نشناخت مگر خدا و علی(ع)، کسی خدا را نشناخت مگر من و علی(ع)، کسی علی(ع) را نشناخت مگر من و خدا، علی عین الله، باب الله، حکمت الله است و اگر تمام عالم جمع شوند علی(ع) را نخواهند شناخت. این تعابیر بیان کننده عظمت امام علی(ع) و ولایت ایشان است.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به اینکه بخش سوم دعای ندبه معرفی صاحب الزمان و دولت کریمه آن حضرت است، تصریح کرد: منتظر امام زمان(عج) همیشه منتظر است، کسی که دنبال امام زمان می گردد همیشه به دنبال رضایت آن حضرت است و اعمالی انجام می‌دهد که مورد پذیرش ایشان باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی وقتی کسی به جایی می رسد فقط بار خود را می بندد، حضرت خدیجه کبری (س) تمام اموالش را داد و حضرت زهرا(س) را گرفت، هرکس با خدا معامله کند ضرر نمی کند، عمر در گذر است و روزی می رسد که پرونده عمر بسته می شود و در نهایت آنچه برای ما می‌ماند حاصل و دستاوردهای عمر ما است.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه به جای آبرو بردن آبرو بخرید، گفت: برخی جوان ها به دلیل ندیدن عمل از بزرگان دین خود را تغییر داده اند، شهدای غواص زنده زنده از سوی دشمن ظالم مدفون شدند تا دین حفظ شود و ارزشها پایدار بمانند، ‌وقتی راه مشخص باشد و هدف داشته باشی جانت را با افتخار به خدا تقدیم می کنی و به همین دلیل است که انسان باید اعتقادات دینی خود را محکم کند و هدفی الهی داشته باشد./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات