۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۷۵۰۷۲
حجت الاسلام صالحیان:

مسجد باید یکی از ارکان زندگی مردم باشد

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، با تأکید بر لزوم ایجاد ارتباط بیشتر میان مردم و مساجد برای رشد فرهنگ مسجد در جامعه، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب می‌شود جوانان ارتباط کمتری با مساجد داشته باشند.
حجت الاسلام صالحیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مسجد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) و تبریک روز خبرنگار، از عدم برطرف شدن مشکلات و شرایط اقتصادی و معیشتی خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: هنوز هیچکدام از قوا و مسؤولان به اهمیت جایگاه اصحاب رسانه پی نبرده‌اند و این درحالی است که خبرنگاری ریشه در فرهنگ کربلا دارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه اصحاب رسانه در غرب و استفاده ابزاری از خبرنگاران در رسانه‌های استکباری، عنوان کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی اصحاب رسانه باید مورد توجه مسؤولان باشد و نباید شرایط به نحوی باشد که خبرنگاران همواره دغدغه معیشتی داشته باشند.

مسجد باید یکی از ارکان زندگی مردم باشد

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه مسجد باید یکی از ارکان زندگی مردم باشد و مسجد و مسجد درمانی باید وارد زندگی مردم شود، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های جسمی ناشی از ناآرامی‌های روحی است، مساجد محل آرامش روح و روان انسان هستند و روح انسان را به شادابی می‌رسانند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتباط معنوی انسان با خداوند به جهت رسیدن به سلامت روحی و شادابی روحی، تصریح کرد: اگر خانه و زندگی انسان به گناه آلوده شود دعاهای انسان جلو نخواهد رفت ولی مسجد خالی از هرگونه گناه و معصیت است به همین جهت ارتباط میان انسان و خدا در مسجد به بهترین نحو ممکن برقرار می‌شود.

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، با اشاره به ارتباط نزدیک بازار و مساجد در گذشته، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ما توسط غربی‌ها بهم ریخته است، همین جدایی بازار و مراکز تجاری از مساجد و از فرهنگ دینی یکی از این مشکلات است. زمانی که ارتباط بازاریان با مساجد نزدیک باشد شاهد عدالت و رفتار صحیح میان بازاریان و مردم و کاهش مشکلات اقتصادی هستیم.

بازار ارتباط خود با مساجد را بیشتر کند

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر کسبه و بازاریان با علما و مساجد برای جدا نشدن امور اقتصادی جامعه از مباحث دینی تأکید کرد و گفت: مسجد یک کانون بازدارنده و هدایت کننده و نگه دارنده انسان در مسیر دین است، انسان برای رسیدن به خدا و معنویت باید وارد کانون مسجد شود، معنویت در جامعه نشر پیدا نمی کند مگر اینکه فرهنگ مسجد در جامعه بستر سازی شود.

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی چیزی به نام رهبر نداریم بلکه امام و ولایت داریم، ولایت را هدیه‌ای الهی برای امت دانست و تصریح کرد: مسجد و ولایت یکی از مباحثی است که به آن توجه ویژه باید داشته باشیم، هر جامعه‌ای باید قانون اساسی داشته باشد و ما معتقد هستیم قانون اساسی بشریت باید قرآن باشد به همین دلیل پیوند میان قرآن و مسجد با مردم باید برقرار باشد.

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، قرار گرفتن در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را بخشی از فرهنگ دین و مسجد برشمرد و اظهار کرد: مسجد و مقاومت می‌تواند منجر به تربیت امثال شهید حججی شود که یک نماد در عرصه مقاومت هستند.

وی مسجد و خانواده را یکی از مباحث مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد و افزود: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی همواره در تلاش هستند تا با توطئه‌های مختلف میان اعضای خانواده فاصله ایجاد کنند و روابط حسنه میان والدین و فرزندان را برهم زده تا بتوانند به فروپاشی جامعه برسند به همین دلیل مساجد باید توجه جدی به مسأله صیانت از خانواده داشته باشند.

مشکلات اقتصادی میان جوانان و مساجد فاصله ایجاد کرده است

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به حضور کم رنگ جوانان در مساجد، تصریح کرد: زمانی که نسل جوان با مشکلات متعدد در زمینه اشتغال و ازدواج مواجه هستند، مشکلات باعث می‌شود نسل جوان با دین و معارف دینی و مساجد فاصله پیدا کنند، زمانی که قانونگذار و مجریان قانون به مشکلات نسل جوان توجه کنند با برطرف شدن مشکلات آنها ارتباطات دینی و معنوی و ارتباط آنها با مسجد برقرار خواهد شد.

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، انقلابی‌گری و ترویج فرهنگ انقلاب در جامعه را یکی از مباحث مهم در مساجد عنوان کرد و گفت: باید از طریق مسجد و به وسیله مسجد روح انقلابی‌گری را در جامعه حفظ کنیم تا مبارزه با استکبار جهانی در جامعه نهادینه شود و بتوانیم توطئه‌های دشمنان را علیه کشور و جامعه خنثی کنیم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات