۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۵۱۳۱

ائمه جماعات نمونه مساجد تبریز تجلیل می‌شوند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره تجلیل از برترین های مسجد در تبریز خبر داد.
ائمه جماعات

محمد هادی‌نیا‌، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با روز جهانی؛ جشنواره تجلیل از فعالان و خادمان افتحاری نمونه مساجد شهرستان تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که جشنواره تجلیل از برترین های مسجد فردا از ساعت 17 در مسجد طوبی واقع در خیابان آزادی جنب اداره اوقاف برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ای مراسم 18 نفر شامل امام جماعت، هیأت امنا، خادم، فرمانده پایگاه بسیج خواهر و برادر و همچنین مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری تجلیل خواهند شد.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که کمیته استانی ستاد بزرگداشت روز جهای مسجد امسال به صورت منسجم و هماهنگ برنامه‌های خود را اجرایی خواهد کرد، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، بسیج مساجد و محلات از جمله اعضای این کمیته هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مراسم تجلیل از برترین های مساجد تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه خواهد بود، تصریح کرد: کانونهای مساجد با هدف احیای کارکردهای واقعی فرهنگ، تبلیغی مسجد و به خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی، با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده اند.

وی با بیان این‌که پایگاه اصلی جنبش های آزادی خواهانه ای که در طول تاریخ شکل گرفته، مسجد و روحانیت بوده است؛ گفت: در طول تاریخ اسلام، مساجد، مرکز بسیج نیرو به جبهه ها و پایگاه تعلیم و تربیت بوده است و در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پس از آن در طول دفاع مقدس نیز، مساجد در متن و بطن امور بودند.

هادی نیا ادامه داد: از ابتدای شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکنون، قریب به ۲۳ هزار کانون فرهنگی-هنری در سطح مساجد کشور راه اندازی شده است و بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در برنامه ششم، ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مکلف است که در کلیه مساجد کشور، کانون فرهنگی هنری راه اندازی کند.

وی هدف غایی کانون های مساجد را رسیدن به مسجد طراز اسلامی دانست و گفت: مسجد طراز اسلامی همان مسجدی است که در دوران پیامبر اسلام(ص) شکل گرفت؛ مسجدی که به صورت توأمان همه امور عبادی، فرهنگی، اجتماعی، قضایی، اقتصادی، سیاسی و به طور کلی به سعادت دنیوی و اخروی جامعه توجه داشت./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات