۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۵۲۲۷
حجت الاسلام علوی تهرانی مطرح کرد؛

راه‌های مبارزه با شیطان

رییس بنیاد فارس المومنین درباره راه‌های مقابله با شیطان، گفت: شیطان دشمنی آشکار برای انسان است او قسم خورده تا انسان را از راه راست گمراه کند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که در شام شهادت امام محمدباقر(ع) در مسجد امیر(ع) برگزار شد در زمینه راه‌های مبارزه با شیطان، گفت: قرآن کریم شیطان را به عنوان دشمن معرفی می‌کند.

وی افزود: در آیات دیگر خداوند شیطان را دشمنی آشکار برای انسان معرفی می‌کند او قسم خورده تا انسان را از راه راست گمراه کند گمراهی که راه برگشت نداشته باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: او هرگز از گمراه کردن مردم خسته نمی‌شود و قسم یاد کرده با تلاشی مستمر مردم را از صراط گمراه کند شیطان اگر بتواند انبیا را هم گمراه می‌کند اما چون نمی‌تواند بر آنان تسلط داشته باشد نمی‌تواند انبیا را گمراه کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یاد خدا مانع نفوذ شیطان و گمراهی انسان از صراط می‌شود، ابراز کرد: مومنان زمانی که با وسوسه شیطان روبرو می‌شوند با یاد خدا از گناه اجتناب می‌کنند. شیطان هرگز نمی‌تواند مخلصین را اغوا کند مخلصین دچار وسوسه می‌شوند ولی هرگز گرفتار دام شیطان نمی‌شوند.

وی افزود: خداوند درباره مخلصین می‌فرماید: ما آنها را با خلوص ویژه‌ای خالص کردیم و آن یادآوری روز قیامت بوده است؛ بنابراین اگر انسان بخواهد در زمره مخلصین قرار بگیرد باید مدام قیامت را یاد کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه معادباوری انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند، گفت: انسان خداباور باید به حدی برسد که یقین پیدا کند خدا او را در همه لحظات می‌بیند کسی که عالم را محضر خداوند بداند هرگز گناه نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه مخلصین مدام آیات قیامت را تکرار می‌کنند و خداوند را حی و حاضر بر اعمال خود می‌دانند، عنوان کرد: مخلصین در همه لحظات خدا را پناهگاه خودشان می‌بینند و از شر وسوسه شیطان به خداوند پناهنده می‌شوند.

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه دید و بازدید اهل ایمان انسان را از خطورات شیطان نجات می‌دهد، گفت: هیچ چیزی برای شیطان رنج آورتر از زیارت اهل ایمان با یکدیگر نیست، انسان در انتخاب دوست باید به اهل ایمان رجوع کند، رفت و آمد با اهل ایمان شر شیطان را از انسان دور می‌کند.

وی درباره اهمیت سکوت عنوان کرد: سکوت انسان را از شر شیطان صیانت می‌کند امام علی(ع) خطاب به قنبر فرمودند: کسی را که به تو توهین کرد رها کن که اگر تو سکوت کردی خدا از سکوت تو خرسند و از توهین او خشمگین می‌شود؛ صبر و شکیبایی شیطان را خشمگین می‌کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: صدقه دادن سبب نجات انسان از شر شیطان می‌شود، صدقه کمر شیطان را می‌شکند، روزه گرفتن روی شیطان را سیاه کرده و او را خشمگین می‌سازد، توکل به خداوند سبب ناامیدی شیطان می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات