۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۵۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

انسان در روز عرفه به واسطه امام حسین از خداوند درخواست معرفت می کند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه عرفه از فرصت‌های تکرار نشدنی است، گفت: لازم است انسان در روز عرفه به واسطه امام حسین(ع) از خداوند درخواست معرفت کند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شب گذشته در سلسله جلسات تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: عرفه ظرفیت بسیار عظیمی است که نیاز به برنامه ریزی دارد تا نهایت استفاده را از این فرصت برده شود.

وی افزود: عرفه و عاشورا هر دو تجلی امام حسین(ع) است این دو تجلی همه انبیا و اولیای الهی را مبهوت و متحیر کرده است، عرفه از عاشورا رمز گشایی می‌کند و عاشورا عرفه را تفسر می‌کند؛ بنابراین اگر انسان برای تجلی اشراق حسینی همه عمرش را در سجده باشد باز شکر این نعمت را نتوانسته به جای بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری هدف از خلقت انسان را کسب معرفت الهی بیان کرد و اظهار داشت: تمام اعمال نیکی که انسان در این عالم انجام می‌دهد همه به خاطر آنن است که انسان با سعود عقلی به آن شهود واقعی دست یابد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: برای رسیدن به شهود واقعی هیچ مسیری نزدیک‌تر از متوسل شدن به امام حسین(ع) نیست. امام حسین(ع) برای انسان امید ایجاد می‌کند، خداوند به واسطه اهل بیت(ع) به همه انسان‌ها لطف و عنایت دارد.

وی با بیان اینکه عرفه از فرصت‌های تکرار نشدنی است، گفت: لازم است انسان در روز عرفه به واسطه امام حسین(ع) از خداوند درخواست معرفت کند./۸۱۳/پ203/ب1

ارسال نظرات