۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۷۵۴۰۳
در بیانیه پایانی اجلاسیه حوزه خواهران مطرح شد؛

اهتمام حوزه‌هاي علميه خواهران به افزايش دانش و بينش بانوان جامعه

چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران پس از سه روز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان دارد.
اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران که به میزبانی شورای سیاستگزاری حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، پس از سه روز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان دارد.

متن بیانیه به این شرح است:

باسمه تعالي

«......فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدينَ دَرَجَةً وَ كُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنى‏ وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ أَجْرًا عَظيمًا‌‍»(نساء، 95)

ايران اسلامي با موقعيت استراتژيک منحصر به فرد، منابع غني خدادادي، برخورداري از مردمي انقلابي و نستوه و نظامي کارآمد و رهبري فرهيخته به عنوان يک قدرت بزرگ منطقه اي و جهاني، جايگاه بسيار مهم و منحصر به فردي در نظام بين المللي يافته و چشم همة تحليل گران جهاني را خيره کرده است.

جرقة اولية انقلاب شکوهمند اسلامي ايران از دلِ حوزه هاي علميه زده شد و با رهبري يکي از تربيت يافتگان حوزة علميه به پيروزي رسيد. فلذا انقلابي­گري ويژگي جدايي ناپذير حوزه هاي علميه مي باشد.

حوزة علمية انقلابي ضمن تربيت عالمان انقلابي، بايد روحيه، منش و غيرت انقلابي را به جامعه تزريق نمايد و به تعبير حکيمانة مقام معظم رهبري«دام ظله العالي»، به عنوان کورة آتشفشاني، انرژي انقلاب را صادر کند. البته لازمة ايفاي اين نقش اين است که حوزه بايد درهمة عرصه هاي دفاع و پاسداري از انقلاب به عنوان مرزبان اعتقادات و فرهنگ،   حضور به موقع، کارشناسانه و مدبرانه داشته باشد.

اينک که چهاردهمين اجلاس سراسري مديران حوزه هاي علمية خواهران سراسر کشور با موضوع «مدرسه محوري، درون زايي و رفع کاستي ها» و با اهتمام در تحقق اهداف متعالي حوزه هاي علميه و با حضور فعال و اثربخش علما و اساتيد برجسته، مسئولين عالي رتبه و بيش از چهارصد نفر از مديران حوزه هاي علمية خواهران سراسر کشور برگزار گرديده است، شرکت کنندگان در اين اجلاس ضمن پاسداشت مقام والاي معمار بزرگ انقلاب اسلامي حضرت         امام «قدس سرّه» و آرزوي سلامتي و طول عمر با عزت براي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي«مدّظله العالي» و تجليل از مقام شامخ شهداي اسلام و مقاومت در مبارزه با استکبار جهاني، جبهة صهيونيستي و تکفيري و نيز با قدرشناسي از همة اساتيد، طلاب و مسئولان خدمتگزار، موارد زير را به دست اندرکاران حوزه هاي علميه، اساتيد، طلاب و آحاد ملت غيور ايران اسلامي يادآور شده و اهتمام نسبت به آن را مورد تأکيد قرار مي دهند:

ولايت فقيه، اصل مترقي قانون اساسي، و ولي فقيه عمود خيمة انقلاب اسلامي و عامل اقتدار، عزتمندي، وحدت و پيشرفت ملّت قهرمان ايران است, به همين دليل دشمنان مي کوشند تا به هر طريق اين ستون مستحکم نظام اسلامي را تضعيف و تخريب نمايند. لذا در چنين شرايطي، ما مديران مدارس علمية خواهران سراسر کشور، پشتيباني از ولايت فقيه و اطاعت محض از فرامين رهبري براي جلوگيري از آسيب ها و بروز انحراف در آرمان هاي انقلاب اسلامي و استمرار خط فکري امام راحل(ره) از ناحية دولتمردان و مردم را ضرورتي حياتي مي شماريم.

ما تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد ملي و مصرف کالاي داخلي، قطع اميد از بيگانگان در حل مشکلات کشور و برخورد قاطع و انقلابي با سرچشمه هاي فساد اقتصادي را تنها راه برون رفت از وضع نامناسب اقتصادي و معيشتي مملکت مي دانيم. از اين رو از کليه متخصصان، انديشمندان حوزوي و دانشگاهي که دل در گرو انقلاب مقدس اسلامي نهاده و نيز از مديراني که عهده دار مسئوليت ادارة جامعه گشته اند انتظار داريم که با اغتنام و تکيه بر سرمايه هاي انساني و مادي داخلي و نيز طراحي دقيق و حمايت از راهکارهاي لازم، فرامين و توصيه هاي مکرّر مقام معظم رهبري در اين زمينه را عملياتي ساخته و از فرصت سوزي بيشتر ممانعت نمايند. از همين رو از سياستگذاران، مديران و اساتيد حوزه هاي علميه انتظار مي رود با هدف مقابله با دسيسة شوم استکبار جهاني در اين زمينه، اهتمام جدّي تر داشته باشند.

دشمنان قسم خوردة انقلاب، بعد از يأس از شکست نظام اسلامي در عرصه هاي نظامي و سياسي، روي به تغيير سبک زندگي اسلامي و نهادينه کردن فرهنگ غربي در بين جوانان و ترويج اشرافي گري در ميان مسئولان و بخشي از مردم آورده اند. بروز آسيب هاي اجتماعي مختلف در جامعه اسلامي ما در سال هاي اخير رهاورد شوم تغيير نسبي سبک زندگي بخشي از جامعه مي باشد. ما حوزويان ضمن تأکيد بر اينکه تنها راه سعادت و نسخة شفابخش دنيا و آخرت همة انسانها در پذيرش سبک زندگي اسلامي است، همة مسئولين و مردم را به هوشياري هر چه بيشتر در پاسداشت سبک زندگي اسلامي دعوت مي نمائيم و از آحاد خانوادة بزرگ حوزه هاي علميه مي خواهيم با روحية جهادي در زمينة معرفي زيباييهاي سبک زندگي اسلامي و بيان آثار خانمان برانداز سبک زندگي غربي تلاش نمايند.

استکبار جهاني که بيش از هر زمان ديگر از پيروزي جبهة مقاومت و تضعيف جبهة استکباري صهيونيستي عصباني است، اکنون با همدستي برخي حکّام مرتجع منطقه از جهت شکستن و تضعيف نيروي قدرتمند مقاومت، مردم مظلوم يمن ، فلسطين، سوريه، لبنان و ديگر آزادي خواهان مسلمان را مورد ظلم و تجاوز قرار داده است. ما مديران حوزه هاي علمية خواهران ضمن محکوم کردن جنايات و تجاوزهاي وحشيانة آنان عليه ملت هاي مظلوم مسلمان، بر خود لازم مي دانيم در معرفي چهرة استکبار جهاني و آل سعود خبيث و ديگر هم پيمانان آنها، تبيين چيستي و چرايي اين هم پيماني، با اعتماد کامل به نصرت الهي و تأکيد بر پيروزي نهائي جبهة حق، از سربازان عرصة ديپلماسي کشور مي خواهيم با تمام قوا از حقوق پايمال شدة ملت هاي مظلوم مسلمان در سراسر جهان، در مجامع و محاکم بين المللي دفاع نمايند.

در اين برهة حسّاس و پيچ تاريخي که تمام کفر در مقابل تمام اسلام صف کشيده است، يکپارچگي و وحدت مردم و مسئولين نظام به عنوان فريضه اي مهم و راهبردي براي مقابله با تهديدات دشمن، امري ضروري است. شرکت کنندگان در اجلاس از تمامي مسئولان مي خواهند تا ضمن اهتمام به تقويت وحدت و همدلي و نهادينه کردن آن در سطح ملي، با کنار گذاشتن اختلافات سياسي و گروهي، اولويت اول خود را حل مشکلات معيشتي مردم بر محور رهنمودهاي رهبري قرار داده و از طرح مسائل اختلافي جدّاً  اجتناب ورزند.

از آنجا که دامن زنان فهيم و مؤمن جامعه، معراج مردان عرصه هاي مقاومت و تحوّل مي باشد، اهتمام به افزايش دانش و بينش بانوان جامعه اسلامي مهمترين رسالت حوزه هاي علمية خواهران مي باشد. حوزه هاي علميه خواهران به عنوان خاستگاه تمدن اسلامي و احياگر ارزش هاي ديني در خانواده ها، در تبيين و تبليغ الگوي صحيح سبک زندگي اسلامي، در تجهيز خود براي مقابله با تهاجم فرهنگي و سياسي دشمن و جريان هاي انحرافي، عرفان هاي نوظهور و ساير انحرافات موجود تلاش نموده و همکاري و هم افزايي تمامي نهادها و مجموعه هاي همسو را رمز موفقيت دراين کارزار اساسي و گسترده مي داند.

«حوزة انقلابي» به عنوان خاستگاه نظام و «نظام اسلامي» به عنوان مولود حوزه ارتباط محکم و ناگسستني با يکديگر دارند. حوزه هاي علميه ضمن حفظ استقلال خود، همراهي، حمايت، و پشتيباني از نظام اسلامي را به عنوان يک راهبرد استراتژيک همواره حفظ خواهد کرد و همواره به عنوان زبان گوياي حق و پل ارتباطي مردم با مسئولان، مطالبات به حق مردم را فرياد خواهد کرد. امروز مطالبة حوزه هاي علميه از مسئولان و دولتمردان، تلاش شبانه روزي براي رفع مشکلات اقتصادي، کاستن فشار اقتصادي مردم و حمايت از توليد داخلي و اشتغال براي رفع بيکاري است. حوزه هاي علميه، مردم را صاحبان اصلي انقلاب دانسته و خدمتگزاري بي منت مسئولان براي جلب رضايت اين ولي نعمتان را مطالبه مي نمايند.

در اين برهة حساس که تحريم هاي ظالمانه دشمنان انقلاب و نارسائي در برخي تدابير و برنامه ريزيها، مشکلاتي را در عرصه اقتصادي براي کشور ايجاد کرده است، ضمن تأکيد بر لزوم حفظ و استمرار سيرة سلف صالح حوزه در ساده زيستي و دوري از اسراف و تجمل گرايي، هم افزايي و هم گرايي همة بخش هاي حوزوي، فرهنگي و ديني جامعه را با هدف کاستن از هزينه هاي اضافي امري ضروري مي دانيم و از همة مسئولان بخشهاي حوزوي - فرهنگي جامعه مي خواهيم ضمن اولويت دهي به امور ضروري، هماهنگي هاي بين بخشي را به حداکثر رسانده و بهره گيري حداکثري از امکانات حداقلي را سرلوحة کار خويش قرار دهند.

با عنايت به مطرح شدن اولويت طرح مدرسه محوري در حوزه هاي علمية خواهران با هدف مديريت مشارکتي، نقش آفريني همة اعضاي خانوادة بزرگ حوزه در تصميم سازي و تصميم گيري، توانمند سازي نيروي انساني، طراحي برنامه هاي متناسب با شرايط و نيازهاي محيطي، ضمن تقدير از اهتمام مسئولان ستادي حوزه به اين امر مهم و اعلام آمادگي جهت همراهي و همکاري کامل با اين طرح از همة مسئولان، مؤسسين، هيئات امناء، اساتيد و طلاب ارجمند مي­خواهيم نسبت به عملياتي سازي اين طرح، همکاري کامل مبذول نموده و از هيچ تلاشي براي اعتلاي همه جانبة حوزه هاي علمية خواهران دريغ نفرمايند.

در پايان، ياد و خاطرة امام راحل«قدس سره»، شهداي انقلاب و جنگ تحميلي، شهداي مدافع حرم و مرحوم آيت الله شرعي(ره) بنيانگذار فقيد مرکز مديريت حوزه هاي علمية خواهران را گرامي داشته و زحمات خالصانة همة خادمان حوزه هاي علمية خواهران از بدو تأسيس تاکنون را ارج مي نهيم و از خداوند منّان ظهور موفور السرور حضرت حجت (عج) و طول عمر با برکت رهبر فرزانة انقلاب اسلامي و موفقيت تمامي خدمتگزاران نظام اسلامي را مسئلت مي نماييم./920/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات