۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۷۵۴۳۶
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

محصول دعای عرفه معرفت الله است

امام جمعه موقت تهران گفت: عرفه، روز مناجات با ذات اقدس احدیت و تحکیم پیوند انسان با مبدا هستی است. همان‌طور که اگر ابر نباشد، باران نخواهد آمد، اگر دعا نباشد، رحمتی هم از سوی خداوند نازل نخواهد شد.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز پیش از دعای عرفه در مصلی امام خمینی(ره)، گفت: روز عرفه، روز گفت‌وگو و مناجات با ذات اقدس احدیت، تحکیم پیوند انسان با مبدا هستی و آموزش طرز سخن با پروردگار عالم است.

وی افزود: دعا، نقش تعیین کننده، تربیت کننده و تعالی بخش در عالم هستی دارد. خداوند تبارک و تعالی دوست دارد انسان با معلم و مربی خویش گفت‌وگو کند. آیات متعددی از قرآن این حقیقت را بیان می‌کند که ما انسان را با چالش و سختی روبرو می‌کنیم تا به خدا روی آورده و با تضرع به خداوند نزدیک شود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در فراز و نشیب‌ها، در سایه مناجات و رابطه با خدا به دست آمدند. یکی از مهمترین ارکان پیروزی در زمان دفاع مقدس و رویارویی با استکبار، دعا بود. رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ، بزرگترین پیروزی‌های خود را با دعا به دست می‌آوردند.

وی در ادامه بیان داشت: همان‌طور که اگر ابر نباشد، باران نخواهد آمد، اگر دعا نباشد، رحمتی از سوی خداوند نازل نخواهد شد. باید از عرفه درس گرفت و در هر حال و هر جایی با خداوند گفت‌وگو و طلب حاجت کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: در این روزها که ملت ما در نبرد سخت‌تری با آمریکا و ایادی آن به سر می‌برند، دعای بندگان خداوند مسیر عزت و پیروزی را نزدیک خواهد کرد. امام حسین(ع) در دعای عرفه به ما می‌آموزد که چطور خدا را یاد کنیم و چه چیزی را از پروردگار عالم بخواهیم.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) در فرازی از دعای عرفه در مناجات خود با خدادند تبارک و تعالی می‌فرماید خدایا دوست دارم به بالاترین مرتبه معرفت برسم و قلبم سشار از خشیت ذات اقدس تو باشد و عظمت تو مرا فرا بگیرد؛ محصول دعای عرفه معرفت الله است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: اهل علم و معرفت از خدا خشیت دارند. مومن باید خود را همواره در محضر خدا ببیند تا عبد و پاک شود. آنچه انسان را در این راه پیش می‌برد بندگی، ترک معصیت، انس با خدا، تضرع و طلب جدی از خدای سبحان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که لباس بندگی خداوند را به تن می‌پوشند هر لحظه نورانی‌تر می‌شوند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات