۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۷۵۴۷۰
آیت‌الله سعیدی:

هفته دولت فرصتی برای تجلیل از تفکر انقلابی رجایی و باهنر است

امام‌جمعه قم با بیان این که هفته دولت یادآور مجاهدت‌های شهیدان باهنر و رجایی است، گفت: هفته دولت فرصتی برای تجلیل از تفکر انقلابی آن دو دولتمرد شهید است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز نماز عید قربان به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام‌جمعه قم در حرم مطهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سعیدی در بیان خطبه ابتدای نماز عید قربان به هویت عید قربان در مبانی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عید قربان حقیقت قربانی کردن نفس و شهوات برای قرب الی الله است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این که پیروزی در تقابل با نفس از سوی مبانی ثقلین جهاد اکبر توصیف‌شده است، گفت: اگر مؤمن در این مرحله از خودسازی به پیروزی برسد مسلماً در مقابل استکبار پیروز ظاهر خواهد شد و اگر مسئولیتی بر عهده گیرد هیچ‌گاه موقعیت‌ها و اموال دنیایی او را از مسیر منحرف نخواهد ساخت.

امام‌جمعه قم در پایان خطبه اول درس‌های عید قربان را بی‌شمار توصیف کرد و افزود: تقوا روح همه عبادات است و بدون تقوا هیچ عبادتی پذیرفته نخواهد شد.

آیت‌الله سعیدی احسان مؤمنان را در عید قربان درس تاریخی به همه جهان بشری دانست و گفت: به یاد محرومان بودن حقیقتی است که همه انسان‌ها به اصالت و نیکی آن گواه می‌دهند؛ بر این اساس رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای در پیام حج امسال دعا برای مظلومان امت اسلام در بلاد مختلف یمن، سوریه، فلسطین، بحرین و میانمار و دیگر بلاد اسلامی را توصیه فرمودند.

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب در قالب این دعا مسلمانان را به تدبیر امور، حرکت و قیام برای رفع محرومیت از مسلمین جهان فراخواندند.

امام‌جمعه قم به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت یادآور مجاهدت‌های شهیدان باهنر و رجایی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: هفته دولت فرصتی برای تجلیل از تفکر انقلابی آن دو دولتمرد شهید است.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که این دو شهید بزرگ جز برای خدمت مسئولیت نپذیرفتند، ابراز داشت: همه مسئولان باید این دو شهید خدوم را اسوه مسیر خود قرار دهند.

گفتنی است در این مراسم آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله خرازی، استاندار قم، حجت‌الاسلام ولدان مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات