۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۷۵۵۴۶
امام جمعه تبریز:

برخورد قاطع و موثر با مفسدان اقتصادی صورت گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، گفت: نسبت دادن فساد سیستماتیک به کشور دروغی بزرگ و ظلمی آشکار در حق مسؤولان پاکدست است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز فساد سیستماتیک در کشور را یک دروغ بزرگ دانست و اظهار داشت: این دروغ یک بی انصافی است.

وی با بیان اینکه تعمیم فساد از تعدادی کارگزار فاسد در نظام اقتصادی کشور به تمام مسؤولان یک حرکت غیر منصفانه و ظلم به پاکدستان است، تصریح کرد: ساختار نامناسب اقتصادی، فقدان سازمان‌های نظارتی و فقدان تقوای الهی از عوامل فساد در کشور است و به حمد الهی تعامل میان سه قوه برای مقابله با این فساد در حال شکل گیری است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت در برابر القائات دشمنان نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در کشور مشکل غیر قابل حلی نداریم، امید است با مفسدان اقتصادی به دنبال اقدامات صورت گرفته اخیر برخوردی جدی، قاطع و مؤثر انجام شود.

وی رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه را سه اصل اساسی و مثلث قدرت کشور است، گفت: در آستانه قرار گیری در هفته دولت باید به این نکته توجه کرد که در شرایط سخت کنونی که دشمن به دنبال تحمیل جنگ اقتصادی و روانی علیه کشور است، تعامل میان ائمه جمعه و دولت بیش از گذشته دارای اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر تبیین فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دولت در راستای حل مشکلات کشور، ابراز داشت: تبیین اقدامات صورت گرفته بسیار با اهمیت و از اصول کشور است.

وی با اشاره به عدم حضور برخی از مدیران در جلسه پاسخ گویی به مشکلات مردمی در مصلای تبریز، تصریح کرد: استاندار محترم از ساعت 9:30 صبح در مصلی حاضر شدند و در کنار بنده به مشکلات مردم پاسخ دادند، اما عده ای از مدیران علی رغم ابلاغ سراسری استانداری حضور نیافتند و یا مصلا را زودتر ترک کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از کم کاری ادارات در رسیدگی به مشکلات مردم، گفت: این هجمه حضور مردمی در مصلای تبریز نشان از آن دارد که ادارات نسبت به پاسخ گویی در برابر مردم ضعیف عمل کرده و برای ملاقات با مردم وقت مناسبی را قرار نداده اند و کم کاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به قرار گیری در آستانه شهادت شهید محراب آیت الله محمدباقر حکیم و سالگرد شهادت شهید والامقام سیدعلی اندرزگو، خاطرنشان کرد: شهید اندرزگو یک مبارز واقعی و الگویی برای مبارزه است، وی در برابر دشمنان روحیه ای خستگی‌ناپذیر داشت.

امام جمعه تبریز رونمایی از جنگده بومی و ایرانی کوثر در روز صنایع دفاعی را مورد توجه قرار داد و گفت: این روز و دست آوردهای صنایع دفاعی کشور مایه مباهات و افتخار است و نباید طوری در فضای کشور سخن به میان آورد که موجب ناراحتی مسؤولان نظامی کشور شود، این دستاورد ها نتیجه رهنمودهای  حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

وی با تبریک روز پزشک و داروساز، ادامه داد: شرکت‌های داروسازی دانا، شهید قاضی از جمله شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی در استان هستند، پزشکی شغلی سراسر عشق به بشر است و پزشکان و داروسازان همیشه در مشکلات در کنار مردم بوده و در مشکلات مدد یار آنها بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حضور مقتدرانه ورزشکاران آذربایجانی در بازی‌های آسیایی جاکاراتا اندونزی، گفت: بنده بعد از مسابقات به صورت تلفنی با این ورزشکاران تماس گرفتم و تبریک گفتم و به حق باید به این جوانان دلیر آفرین گفت که برای کشورشان ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند.

وی ادامه داد: فردا روز کارمند است، کارمندان قشر خالص و صالحی هستند که کارشان برای خدمت است، شرح صدر، مردم دوستی، تواضع، برخورد نرم‌، خوش‌رویی، حفظ حرمت، عقل و انصاف با مردم و ترک منت در خدمت‌رسانی و اطاعت از مافوق و برادری با همکاران و هم‌فکری با مسوولان و مردم از وظایف کارمندان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث تلخ سال 60 و ترور های پی در پی بزرگان انقلاب چون شهید بهشتی، شهید رجایی، باهنر و ترور نا فرجام رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: در این سال شهید محراب آیت الله مدنی به شهادت رسید و شهردار تبریز لازم است یادبودی در محل بسازد که مورد توجه گردشگران و بازدید کنندگان باشد.

وی با تبریک عید غدیر بر لزوم بزرگداشت این روز، گفت: پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن، ولایت و امامت است، عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند است، برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است و به عبارتی زنده نگاه داشتن غدیر یعنی زنده نگه داشتن اسلام است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات