۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۷۵۵۵۴
امام جمعه پردیسان:

نظام اسلامی ۴۰ سال به صورت کارآمد بر مردم حکومت کرده است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ۴۰ سال است که به صورت کارآمد بر این کشور و مردم آن حکومت کرده و جلو می‌رود.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به فرارسیدن عید غدیر اظهار داشت: غدیر حاوی پیام سیاسی است نه عاطفی، نوع حکومت دینی و مورد رضایت الهی و اهل‌بیت طاهرین(ع) از غدیر استخراج می‌شود.

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که نوع نظام حاکم بر جامعه، باید استنباط شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی 40 سال است که به صورت کارآمد بر این کشور و مردم آن حکومت کرده و جلو می‌رود.

وی پیشرفت ایران در زمینه‌هایی همچون پزشکی، نظامی و علمی را حاکی از کارآمدی نظام اسلامی توصیف و بیان کرد: به گفته وزیر بهداشت، کسی در منطقه یارای رقابت در زمینه پزشکی با ایران را ندارد، از سوی دیگر ایران در زمینه تسلیحاتی، صادرات سلاح به دیگر کشورها را آغاز کرده است، در حالی‌که قبل از این نظام، چنین امری امکان‌پذیر نبود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد: ایران اسلامی در زمینه‌های علمی، نظریه‌پردازی، مقاله‌نویسی، نانو و دیگر علوم مطرح و پرکاربرد دارای رنکینگ و رتبه بالا بین کشورهای دنیا است.

وی با بیان این‌که دولت اسلامی برآمده از تفکرات ولایت‌ فقیه است، به سخنانی از رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، دولت اسلامی بایستی دارای هفت شاخصه باشد.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: سلامت اعتقادی، عملکردی و اخلاقی مسؤولان، خدمت به خلق و روحیه خدمت، عدالت‌طلبی، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، خردگرایی و حکمت در امور و در آخر تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور هفت ویژگی دولت اسلامی از نظر رهبر انقلاب است.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هنوز دولت اسلامی به وجود نیامده است، از این‌رو برای ایجاد دولت کریمه اسلامی، تمام مسؤولان و مردم بایستی تلاش خود را برای ایجاد هفت شاخص مطرح شده از سوی رهبری به کار ببندند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که کل نظام، اعم از ولی فقیه، حوزه‌های علمیه، نهادهای اجرایی و دولتمردان و مردم کشور یک سلسله عازم برای خدمت به دولت کریمه اسلامی است، گفت: قطعا در این مسیر مانده و به تحقق دولت اسلامی کمک خواهیم کرد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات