۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۶۲۵

برگزاری برنامه‌های تابستانی ویژه طلاب مدارس علمیه اردبیل

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف آموزشی، تفریحی، زیارتی، سیاحتی، تبلیغی و فرهنگی همزمان با فصل تابستان خبر داد.
مرکز خدمات حوزه علمیه

حجت الاسلام علی صفری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف آموزشی، تفریحی، زیارتی، سیاحتی، تبلیغی و فرهنگی همزمان با فصل تابستان خبر داد و اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه و خانواده‌های آنان امسال در برنامه‌های تابستانی مرکز شرکت گسترده داشتند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مهارت‌های فرزند پروری ویژه خانواده طلاب و روحانیان در مجتمع مدینه العلم اردبیل خاطرنشان کرد: در این کارگاه، کارشناسان مرکز بهداشت اردبیل درخصوص نوع برقراری رابطه مثبت با فرزند، ارایه راهکارهای نوین تربیت فرزند، روش های نصیحت، سرزنش و راهنمایی کودکان آموزش‌های لازم را ارایه کردند.

حجت الاسلام صفری همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت رفتار کودکان در اردبیل خبر داد و گفت: مدیریت رفتاری کودکان از دغدغه‌های مهم والدین است چراکه همه والدین آرزو دارند فرزندی موفق، توانمند و خوش‌رفتار داشته باشد و برای رسیدن به این هدف روش‌های مختلفی مانند مشورت، مشاوره و مطالعه را آزمایش می‌کنند.

وی با بیان این‌که بسیاری از اختلالات روان‌پزشکی و مشکلات عدیده دیگر و حتی اعتیاد، ناشی از فرزند پروری نادرست است، گفت: شریک شدن در بازی‌های کودکانه، توصیف رفتارهای مناسب و دادن پاداش از جمله مهم‌ترین روش‌های تربیت فرزند هستند که البته پاداش‌ها می‌تواند کلامی، عاطفی یا حتی نگاه محبت‌آمیز باشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به برگزاری دوره آموزشی جمعیت هلال‌احمر ویژه طلاب مدارس علمیه، در مدرسه علمیه امام محمدباقر(علیه‌السلام) شهرستان پارس‌آباد، تصریح کرد: در این دوره چند روزه طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با مباحثی همچون بیماری‌های صرع، تشنج، خونریزی‌های داخلی، انواع مسمومیت‌ها و... آشنا شدند.

حجت الاسلام صفری با بیان این‌که شرکت‌کنندگان پس از قبولی در آزمون پایان دوره مقدماتی، گواهینامه رسمی دریافت می‌کنند و می‌توانند در دوره‌های تکمیلی و تخصصی هلال‌احمر شرکت کنند، گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی در دیگر مدارس علمیه استان نیز پیگیری شده و به دنبال طرح‌ریزی برای برگزاری دوره های تکمیلی هستیم./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات