۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۵۶۶۴
تولیت مدرسه مروی:

رحیم‌پور ازغدی جایگاه رفیع علمی دارد

آیت‌الله تحریری گفت: صحبت‌های اخیر رحیم‌پور مقداری شتاب‌زده بود اما خدمات و کارهای خوبی انجام داده است که قابل انکار نیست.
آیت الله تحریری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی تهران، درباره صحبت‌های اخیر حسن رحیم‌پور ازغدی در تجمع طلاب در فیضیه قم اظهار داشت: حوزه نواقصی دارد اما این حرف‌ها مقداری شتاب‌زده بود و به این صورت نباید مطرح می‌شد با اینکه آقای رحیم‌پور خدمات و کارهای خوبی انجام داده است که قابل انکار نیست.

وی با اشاره به نقد آیت‌الله مکارم شیرازی به صحبت‌های رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: نقد ایشان هم به‌خاطر حفظ جایگاه حوزه در دنیا و انقلاب است. ارکان انقلاب از حوزه برخاسته‌اند. البته باید نقدهای ایشان پخته‌تر بیان می‌شد.

تولیت حوزه علمیه مروی همچنین با اشاره به جایگاه برجسته علمی رحیم‌پور ازغدی، تصریح کرد: همه اشکالاتی داریم اما نقادی باید براساس اصولی باشد و این‌گونه بیان کردن به‌صلاح نبود. آقای رحیم‌پور هم نباید از مجامع علمی طرد بشود و خدمات ایشان باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله تحریری افزود: ایشان قطعاً جایگاه علمی خوبی در کشور دارد که من این جایگاه را ندارم. همچنین کرسی‌های تخصصی در حوزه تشکیل شده و باید در این مسیر حرکت کرد.

بنا به این گزارش، رحیم‌پور ازغدی از تحصیلکردگان حوزه علمیه و استاد دانشگاه در مراسمی که روز پنجشنبه (25 مرداد) برگزار شد، گفته بود که «فقه بی‌ربط با زندگی، زندگی بی‌ربط با فقه، درس خارج‌هایی که به‌جای تئوریزه حکومت و تمدن دینی، عملاً فقه سکولار می‌سازند، فقه فردی، عبادی طهارت و نجاست، اما درباره اقتصاد، سیاست، بانک و روابط بین‌الملل حرفی ندارند، سکولاریسم یعنی همین است.»، که این سخنان با واکنش‌هایی از سوی مراجع و علمای حوزه‌های علمیه مواجه شده است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: تسنیم

ارسال نظرات