۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۷۵۷۸۰
آیت‌الله ری شهری:

وحدت، اجرای عدالت و تبعیت از ولایت بقای حکومت را تضمین می‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت، اجرای عدالت و تبعیت از ولایت بقای حکومت را تضمین می‌کند، گفت: اگر مردم بدانند حقشان رعایت می‌شود و عدالت اجتماعی در جامعه حاکم است با حفظ وحدت کلمه همه سختی‌های خارجی را تحمل می‌کنند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ریشهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار فرماندا، شهردار، رییس اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسؤولان که به مناسبت هفته دولت در دفتر وی صورت گرفت، گفت: بقای مسؤولان و دولتمردان در گرو وحدت، همراهی با امام و رهبری، عدالت ورزی و رعایت حقوق دیگران

وی افزود: طبق صریح روایات؛ دولت به معنای قوه مجریه یا بخشی از حکومت نیست بلکه دولت شامل همه قوای حکومت می‌شود.

آیت‌الله محمدی ریشهری وحدت کلمه امت، همراهی امام و رهبری و اجرای عدالت را ضامن اجرای احکام دین در جامعه دانست و ابراز کرد: با این شرایط حق عزیز می‌شود و و این عوامل راز بقای حکومت است و دشمن نمی‌تواند دندان طمع برای این حکومت تیز کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظلم پایه‌های حکومت را سست و نابود می‌کند، اظهار داشت: در آیات قرآن توصیه شده که حقوق مردم باید رعایت شود چرا که همراهی رهبر امت و اجرای عدالت بقای حکومت را تضمین می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه نباید در حکومت‌ فرع مقدم بر اصل شود و دولتمردان نسبت به اصل بی تفاوت باشند، گفت: اگر در جامعه‌ای فرع بر اصل مقدم شود در آن جامعه فرومایگان مورد توجه قرار گرفته و افراد با فضیلت کنار گذاشته می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه مسؤولان در هر جایگاه و پستی که هستند باید به خوبی وظایف خودشان را انجام دهند، عنوان کرد: مسؤولان باید با رفع عیوب خود از اینکه تقصیر را به گردن دیگری بیاندازند اجتناب کنند و با رعایت حقوق مردم و راضی کردن آنان اقدام کنند.

این استاد اخلاق در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند حقشان رعایت می‌شود و عدالت اجتماعی در جامعه حاکم است با حفظ وحدت کلمه همه سختی‌های خارجی را تحمل می‌کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات