۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۷۸۶

تکذیب ائتلاف کردها و اهل سنت در عراق/ منبع حزب بارزانی: ما به همه گروه‌ها در بغداد نگاه یکسانی داریم

یک منبع در حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی، ائتلاف این گروه با المحور الوطنی(وابسته به اهل سنت) را تکذیب کرد.
پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع در حزب دموکرات کردستان عراق در گفت‌وگو با السومریه تاکید کرد شکل ائتلاف‌ها پس از سفر هیئت کردی به بغداد پس از تعطیلات عید(قربان) مشخص خواهد شد.

این منبع افزود حزب  دموکرات کردستان تفاهمات عمیق و توافق راهبردی با اتحادیه میهنی کردستان برای رفتن به بغداد در یک ائتلاف مشترکی که دربرگیرنده برخی خواسته‌هاست، دارد و هر طرفی که درباره این خواسته‌ها توافق کند، با آن طرف برای تشکیل دولت آتی عراق تفاهم صورت خواهد گرفت.

این منبع افزود حزب دموکرات کردستان عراق نگاه یکسانی به تمام گروه‌های سیاسی در بغداد دارد و معیار تعامل، مطالبات‌مان است ، خواه طرف  مقابل ما محور دولت قانون باشد یا محور سائرون

وی خاطر نشان کرد هدف از گفت‌وگوهای حزب دموکرات کردستان با محور سنی(المحور الوطنی) رسیدن به دیدگان مشترک برای تشکیل دولت آتی است و درباره اصول میان دو طرف توافق شده و بر اساس آن به بغداد می‌رویم، با این حال به مرحله اعلام ائتلاف نرسیده‌ایم.

وی گفت تمام گفت‌وگوها و شکل ائتلاف‌ها در جریان سفر هیئت کردی به بغداد مشخص خواهد شد.

برخی منابع از نزدیک بودن اعلام ائتلاف میان حزب دموکرات کردستان و المحور الوطنی سنی شاخه خمیس خنجر خبر داده بودند، این منابع همچنین گفته بوند این ائتلاف به سمت ائتلاف با دولت قانون و الفتح برای تشکیل فراکسیون اکثریت حرکت خواهد کرد.

خبر دیگر  اینکه محمد رضا عضو جنبش التغییر کردستان عراق، احزاب دموکرات و اتحادیه میهنی را به آماده‌سازی برای تقلب در انتخابات محلی اقلیم که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، متهم کرده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات