۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۷۵۸۴۸
رییس جمهور در گفت و گوی تلفنی امیر قطر:

ایران خواهان گسترش و تعمیق روابط با قطر است

رییس جمهور با تاکید بر تداوم حمایت ایران از دوحه در برابر تحریم های غیرقانونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان گسترش و تعمیق روابط با قطر به عنوان یک کشور دوست در این منطقه حساس است.
گفت وگوی تلفنی رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با وی، ضمن تبریک عید قربان و آرزوی سربلندی و موفقیت برای همه مسلمانان بویژه مردم قطر، افزود: زمینه ها و ظرفیت های بسیار فراوانی برای توسعه همکاری ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد و هیچ مانعی در مسیر تقویت این همکاری های مشترک نیست.

رئیس جمهور تشویق و تلاش برای تسهیل فعالیت بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور  را ضروری خواند و گفت: تقویت همکاری های بندری و دریایی و ایجاد یک خط کشتیرانی مشترک می تواند به تجارت دو کشور بسیار کمک کند.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به توانمندی شرکتهای ایرانی برای اجرای پروژه های عمرانی در عرصه های مختلف اظهارداشت: شرکتهای ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی بویژه مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی قطر برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022  میلادی، کاملا آمادگی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تردیدی نیست با اراده دو دولت ، روابط دو کشور در مسیر منافع دو ملت بیش از پیش توسعه و تعمیق خواهد یافت، به قانون شکنی آمریکا و نقض برجام اشاره کرد.

دکتر روحانی مواضع سیاسی کشورها بویژه اروپا ، روسیه ، چین ، ترکیه و کشورهای همسایه از جمله قطر  در حمایت از برجام و مقابله با تحریمهای غیرقانونی را قابل قدردانی دانست و تأکید کرد این مواضع باید با اقدامات عملی تکمیل شود.

دکتر روحانی همچنین در این تماس تلفنی از امیر قطر برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع گفت و گو و همکاری های آسیا که قرار است مهرماه در تهران برگزار شود، دعوت کرد.

 امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران گفت: قطر خواهان توسعه همه جانبه روابطش با جمهوری اسلامی ایران است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در بخش‌های مختلف و تقدیر از مواضع سازنده ایران در رابطه با بحران قطر، گفت: ما به برکت انسجام مردم قطر و همکاری و همیاری کشورهای دوست و همسایه بویژه ایران، از  محاصره ظالمانه و مشکلات ناشی از آن گذر کرده ایم اما هرگز مواضع ایران در قبال این محاصره ظالمانه را فراموش نمی کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کشورش مخالف نقض برجام و  هرگونه تشدید تنش در روابط ایران و آمریکا است، افزود: دولت قطر همواره به دنبال تحکیم هر چه بیشتر روابطش با تهران بوده و از راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل مشکلات سیاسی حمایت می‌کند.

امیر قطر در این تماس تلفنی از دعوت دکتر روحانی از وی برای شرکت در اجلاس سران مجمع گفت و گو و همکاری های آسیا قدردانی کرد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات