۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۷۵۹۲۹
ایزدی:

دلخوش کردن به دادگاه لاهه فریب افکار عمومی است

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه دلخوش کردن به دادگاه لاهه فریب افکار عمومی است، گفت: دنیا حرف دولت روحانی را باور ندارد و نمی‌دانند تا چه میزان می‌توانند روی دولت روحانی سرمایه گذاری کنند.
ایزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل، عصر امروز در نخستین نشست برگزیدگان اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد، گفت: با خروج آمریکا از برجام ما شاهد تمام شدن مهلت دوماهه اروپا هستیم اما متاسفانه می‌بینیم نگاه دولت به خارج است و این حالت خوبی برای سیاست خارجه ما نیست که به گفته اروپایی‌ها چنین افرادی اروپامحور هستند.

وی افزود: شاید در حقیقت آنان اروپامحور نباشند اما متاسفانه نگاه و اعتقاد دنیا غیر از این است و آنها را اروپا محور می‌بیند از این رو غربی‌ها تصور می‌کنند دولت ایران بدون آن که مسیرش را تغییر دهد پای برجام می‌ماند.

ایزدی با اشاره به برخی کشورها مانند روسیه، چین و هند که خریدار نفت ایران هستند، ابراز کرد: متاسفانه این کشورها نمی‌دانند تا چه میزان می‌توانند روی دولت روحانی سرمایه گذاری کنند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: آنان معتقد هستند دولت روحانی ممکن است مجدد با یک لبخند اروپایی به سمت آنان گرایش یابد بنابراین دنیا حرف دولت روحانی را باور ندارد و این یک ضعف در سیاست خارجه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: هنگامی که آمریکا ما را تهدید به تحریم نفت کرد آقای روحانی با قاطعیت سخن از بستن تنگه هرمز زد اما در دیدار سفیر انگلیس گفت این تهدید جدی نبوده این سخن نشان داد که حرف‌های قاطعانه و جدی که در مجامع بین المللی توسط آقای روحانی بیان می‌شود سخنان جدی نیست.

ایزدی با اشاره به نگاه دنیا به تعدیل خواسته‌های حداکثری رهبری در مجامع بین المللی توسط چانه زنی دولت یک تهدید است، گفت: پس از نقض برجام دل خوش کردن به دادگاه لاهه برای فریب افکار عمومی است و نباید افکار عمومی را بیش از این منتظر گذاشت.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه طرح استیضاح ترامپ یک مساله انحرافی است تا برجام فراموش شود، خاطرنشان کرد: در آمریکا اگر جرمی اثبات شود استیضاح صورت می‌پذیرد در حالی که در ایران عدم کفایت سیاسی مطرح است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات