۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۷۵۹۶۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

غدیر مهر بطلان بر سکولاریسم است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: غدیر مهر بطلان بر سکولاریسم است، گفت: امروز همه دعواها بر سر غدیر است؛ ولایت فقیه در تجلی ظاهری‌اش همان ذل ولایت علوی است که باید قدر دانست.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شب گذشته در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در مؤسسه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: این مولود عزیز بسیار مولود با عظمتی است برهمین اساس در این روز ما باید از خداوند بخواهیم تا هدایت باطنی خودش را به ما عنایت کند.

وی افزود: ایام امامت ایشان بیش از سه دهه به طول انجامید که دوران بسیار پر استرس و سخت و از نظر سیاسی پیچیده بود همچنین ایشان با سفاک‌ترین و ظالم‌ترین خلفای بنی العباس یعنی متوکل هم دوره بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه امام هادی(ع) در سخت‌ترین شرایط حتی یک لحظه از انجام وظایف خویش غفلت نکردند، ابراز کرد: ایشان نهاد زیارت را بنا نهادند و آن را پرورش دادند. زیارت جامعه کبیره یک کهکشانی از توحید است که با جلوه‌هایی ولایی از سوی امام هادی(ع) بیان شده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: طولانی بودن زیارت جامعه نباید ما را از قرائت و تدبر در مضامین این دعای با ارزش محروم کند و دیگر اینکه این دعا منحصر به حرم و اماکن زیارتی نیست بلکه در همه مکان‌ها و زمان‌ها می‌توان این زیارت پرفیض را قرائت کرد.

وی با بیان اینکه انسان هنگام قرائت جامعه طعم زیارت را می‌چشد و حضور اولیای الهی را با همه وجود حس می‌کند، اظهار داشت: جامعه یک دستگاه ناب توحیدی و دستگاه عالی تربیتی است؛ زیارت به گونه‌ای انسان را تربیت می‌کند که او را با همه وجود آماده جهاد، خودسازی و انجام عمل صالح می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید براینکه امام خمینی(ره) تربیت شده جامعه کبیره است، بیان داشت: در سیره امام چنین مشاهده می‌شود که هیچ روزی در نجف بر ایشان بدون قرائت زیارت جامعه کبیره نگذشته است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگر با اشاره به اینکه غدیر عیدالله اکبر است، گفت: همه اعیاد ریشه در عید غدیر دارند و طبق صریح روایات؛ عید غدیر همانند ماه در میان ستارگان است.

وی با بیان اینکه غدیر شرک شکن است، تصریح کرد: در جریان غدیر اتفاق اصلی که رخ می‌دهد آن است که در غدیر شرط توحید نه در برابر شرک جلی بلکه در مقابل شرک مرکب پنهان، محجوب و مستور محقق می‌شود. غدیر در همه تجلییات اجتماعی نسخه سعادت است یعنی اگر غدیر در جامعه جاری شود اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... همه توحیدی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: غدیر مهر بطلان بر سکولاریسم است، گفت: امروز همه دعواها بر سر غدیر است؛ ولایت فقیه در تجلی ظاهری‌اش همان ذل ولایت علوی است که باید قدر دانست.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در حاکمیت الهی انسانها با امتحان‌های سخت غربال‌گری می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه مشکلات اقتصادی کسانی که احتکار می‌کنند و یا اجاره بها را افزایش می‌دهند در امتحان اقتصادی باخته‌اند مسؤولان مفسد که جای خود را دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات