۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۵۹۸۲
استاد حوزه علمیه:

حب دنیا مانع تسلیم انسان در برابر خداوند می‌شود

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه ما باید فقط در مقابل خداوند تسلیم باشیم، گفت: کسی که تسلیم دنیا و افراد و شهرت و قدرت و مقام ذلت پذیر باشد نمی‌تواند تسلیم خداوند شود.
حجت الاسلام والمسلمین قربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در درس اخلاق، با بیان این‌که همه دین خداوند توصیه به تقوا است، تصریح کرد: تقوای الهی به معنی قبولی اعمال انسان‌ها است و قبولی عمل به کثرت آن نیست.

وی با تأکید بر اهتمام بندگان به امر خداشناسی اظهار داشت: هر بنده‌ای خدا را اطاعت کند، خدای یگانه کارش را به دیگری وا نمی‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این‌که شناخت خدا مقدمه‌ای بر طاعت و بندگی خدای متعال است، ادامه داد: باید چینش زندگی آدمی بر پایه تقوای الهی و محاسبه و مراقبت بر اعمال باشد.

وی گفت: این عالم، عالم مسابقه است و هر آدمی که در فرهنگ ایمان و تقوا کوشش کند به کرامات خواهد رسید؛ ازاین‌رو طلاب و روحانیان باید یکی از برنامه‌های خود را همین موضوعات قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به اهمیت درجه و مرتبه عبادت برای مؤمنین، خاطرنشان کرد: عبادت برای ما خیلی مهم است اما اگر عقیده نباشد عبادت هم نیست و هرکس به اندازه عقیده‌هایش عبادت می‌کند و بهترین عبادت، عبادت حبل‌الله است که از عبادت احرار و از کرامات انسان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به آثار گناه در زندگی فردی تصریح کرد: گناه اثر مستقیم و غیرمستقیم در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی آدمی دارد.

وی اضافه کرد: تیرگی و قساوت قلب، سلب لذت مناجات و حلاوت عبادات از انسان و ضعف آدمی در باور به معاد، قیامت و حساب از نتایج و آثار گناه است؛ اما در عین حال بازگشت و توبه بهترین راه برای جبران گناهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی با بیان اینکه ما باید فقط در مقابل خداوند تسلیم باشیم، افزود: کسی که تسلیم دنیا و افراد و شهرت و قدرت و مقام ذلت پذیر باشد نمی‌تواند تسلیم خداوند شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات