۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۵۷۶۱۹۰
آیت الله فاطمی‌نیا؛

شنیدن تلاوت سوره هود توسط مصطفی اسماعیل آرامم می‌ کند

آیت‌الله فاطمی‌نیا در جمع قاریان طرح اُسوه در مسجد جامع ازگل گفت: زمانی‌که بی حوصله می‌شوم شنیدن تلاوت سوره هود توسط استاد مصطفی اسماعیل آرامم می‌ کند.
حجت الاسلام فاطمی نیا

به گزارش خبرگزاری رسا، قاریان عضو طرح اُسوه با حضور در مسجد جامع ازگل با آیت‌الله فاطمی‌نیا دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله فاطمی‌نیا ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد، خطاب به قاریان، گفت: بنده خود اهل قرائت و تجوید هستم و توفیق شاگردی سلطان‌القراء تبریزی را دارم. سلطان‌القراء، مجتهد بود و ۷ روایت را از حفظ تلاوت می‌کرد.

در خصوص قاریان مصری هم باید بگویم از نوجوانی علاقه به استماع تلاوت ایشان داشتم و برخی از اساتید برجسته مصری را نیز از نزدیک دیده‌ام. مرحوم استاد نقشبندی از دوستان صمیمی بنده بود. بهترین قاری که تاکنون صدایش را شنیدم مرحوم استاد رفعت است آن‌هم به‌دلیل جنس صدای ملکوتی ایشان. صداهای دیگری مثل شعیشع، علی فرج و حصان هم فوق‌العاده اند. در حال حاضر رفعت‌خوانی در مصر مُد شده و باعث افتخار قاریان نسل جدید مصر ی است. زمانی از مرحوم استاد نقشبندی پرسیدم: شما که خود قاری هستی، تلاوت‌های چه کسی را استماع می‌کنی؟ ایشان گفت: تلاوتهای مرحوم استاد منشاوی و مرحوم استاد رفعت را، به‌دلیل اینکه این دو قاری از قلب تلاوت می کنند.

در ادامه استاد فاطمی یا اظهار کرد: از حیث صوت و لحن مرحوم استاد مصطفی اسماعیل از اعجوبه‌های روزگار است. بنده هر زمان که خسته و بی حوصله می‌شوم تلاوت سوره هود شیخ مصطفی اسماعیل آرامم می‌کند. البته استاد مصطفی چند تلاوت سوره هود دارد که منظور بنده آن تلاوتی است که حدود یک سوم سوره را در مقام بیات تلاوت کرده.

در پایان، این استاد اخلاق به قاریان عضو طرح آموزشی تربیتی اُسوه توصیه کرد: در فراگیری صرف و نحو عربی و علم وقف و ابتدا اهتمام کنند. همچنین ایشان از قاریان و حافظان قرآن خواست که همراه با انس با قرآن، به عترت هم توجه ویژه داشته باشند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: مهر

ارسال نظرات