۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۷۶۲۱۹
حجت الاسلام ولدان:

غرب از فقر چهره هایی مانند امیرمؤمنان در رنج است

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم گفت: امروز دنیای غرب از فقر چهره های دلیر و شجاعی چون امیر المؤمنین (ع) که الگوی ایثار، غیرت، شجاعت هستند رنج می برد.
محمدباقر ولدان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان چهارشنبه شب در جشن بزرگ عید غدیر که در مصلای قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز دنیای غرب از فقر چهره های دلیر و شجاعی چون امیر المؤمنین (ع) که الگوی ایثار، غیرت، شجاعت هستند رنج می برد.

مسؤل شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم به بیان شخصیت و شجاعت امیر المؤنین علی(ع) پرداخت و افزود: حضرت علی(ع) در جنگ ها بسیار هوشمند عمل می کرد و زره ایشان پشت نداشت و هیچ گاه به سپاه دشمن پشت نمی کرد.

وی یکی از ویژگی های منحصر به فرد امیرالمؤمنین علی علیه السلام که باعث دوچندان شدن عظمت و بزرگی مقام ایشان می شود را عبادت و بندگی این امام بزرگ دانست و تصریح کرد: عبادت حضرت علی(ع) با چنان معرفتی بود که وقتی می خواستند تیر را از پای ایشان خارج کنند این کار را هنگام نماز انجام دادند که گویا حضرت در نماز در این جهان نیست.

حجت الاسلام ولدان ادامه داد: همین امام نیز در هنگام نماز صدای سائل به گوشش می رسد و برای رضای خدا، در وسط نماز انفاق می کند و انگشتر خود را به وی می بخشد.

وی با بیان اینکه از محبوب ترین کارها نزد خدا، قیام برای رفع نیازهای برادران ایمانی و تلاش در رفع آن است به سیره زندگی امام علی(ع) در کمک به محرومین اشاره کرد و آن را الگویی برای دیگران خواند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم با اشاره به این که یکی از القاب امام علی(ع) ابوتراب به معنای پدر خاک یا پدر و رئیس خاکیان است، این روایت را مطرح کرد: که رسول خدا بیان نمود من و علی پدران این امت هستیم و حق ما بر آنان از حق پدرانشان که آنان را به دنیا آورده اند، بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم واقعا عاشق حضرت علی(ع) می شدند دیگر جهنمی به جود نمی آمد و زندگی ها بهشتی می شد، گفت: اگر در روز غدیر بیعت کنندگان، بیعت شکن نمی شدند امروز حال و هوای شیعیان به گونه ای دیگر بود.

حجت الاسلام ولدان خاطرنشان کرد:  امروز بیعت با امیر المؤنین(ع) بیعت با مهدی(عج) و بیعت بی چون و چرا با نایب ایشان ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه امروز پیام ولایت حضرت علی(ع) پیام برائت از مشکرین است، افزود: با توجه به اینکه اعیاد اسلامی بسیاری وجود دارد اما به خاطر این که خداوند در غدیر به دین خود رسمیت بخشید این روز عید الله اکبر شد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم اظهار کرد: در روز غدیر خداوند دین را کامل نمود و نعمت را بر بندگانش تمام کرد و لذا این غدیر عید الله اکبر شد چون ولایت با برائت تکمیل گردید.

وی افزود: از امام صادق( ع) سؤال کردند که این نعمتی که خدا بر ما تمام کرده است چیست و ایشان پاسخ داد: آن نعمتی که خدا در قیامت از آن حتما خواهد پرسید نعمت ولایت است؛ ما در نماز پنج گانه روزی ده بار از خدا طلب هدایت در مسیر ولایت می کنیم.  

حجت الاسلام ولدان در خصوص آداب و اعمال روز عید غدیر گفت: امام صادق علیه السلام، درباره پاداش روزه عید غدیر فرمودند: «روزه داشتن در روز عید غدیر پاداشی معادل روزه گرفتن در همه عمر دنیا را دارد» و نیز فرمودند: «روزه داشتن روز عید غدیر خم، کفاره گناه شصت سال است.»/۱۳۲۳/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات