۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۷۶۲۶۴
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء:

دشمن دچار توهم تجاوز شود سیلی محکمی خواهد خورد

امیر سرتیپ صباحی فرد با اشاره به مؤلفه‌های قدرت نظامی ایران، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، اما اگر دشمن دچار توهم تجاوز شود سیلی محکمی خواهد خورد.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص( در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران نعمت ولایت را موهبت بزرگی خواند که به بشریت داده شده است تا پس از امامان معصوم‌(ع)، سکاندار سفینه نجات در طوفان‌های سهمگین باشند.

وی با بیان این‌که دشمن تلاش خود را به کار بسته تا با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه فشارهای بسیار زیادی را به مملکت اسلامی ایران وارد کند، به رخدادهای منطقه و جهان اشاره کرد و از آمادگی کامل نیروهای نظامی برای مواجهه با این تغییرات خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) در ادامه تهدید نظامی، ترور، ایجاد آشوب و اغتشاش، ایجاد تفرقه و نارضایتی، ایران هراسی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، جنگ دیپلماسی و جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه را از خباثت‌ها و توطئه‌های دشمن در طول انقلاب برشمرد که همچنان ادامه دارد.

وی حضور مؤثر در ۴۵۰ عملیات دفاع مقدس و تأمین امنیت آسمان، انهدام بیش از ششصد فروند از پرنده‌های متجاوز، تداوم صدور نفت از جزیره خارک با دفع حملات هوایی را بخشی از کارنامه پدافند هوایی عنوان و ابراز کرد: اگر کشور در حوزه دفاعی خود را تقویت نمی‌کرد و در تولید ادوات نظامی به خودکفایی نمی‌رسیدیم دشمن از تجاوز به میهن دریغ نمی‌کرد.

امیر صباحی فرد تصریح کرد: امروز شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتقای روزافزون توان رزمی و حفظ آمادگی‌های دفاعی و ایجاد بازدارندگی‌های مؤثر با حمایت و پشتیبانی ملت و هدایت‌های داهیانه و حکیمانه فرماندهی کل قوا هستیم.

وی گفت: قرارگاه پدافند هوایی با ارتقای توان رزم و حفظ آمادگی دفاعی به چنان اقتدار همه جانبه و بازدارندگی پایدار دست یافته است که اگردشمن بخواهد با نام جعلی ایساف از مرزهای هوایی عبور کند به زمین نشانده می‌شود تا عذرخواهی کرده و تعهد دهد که دیگر از مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران عبور نکند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) خاطرنشان کرد: اگر تروریستی همچون ریگی بخواهد به طور مخفیانه و با استفاده از هواپیمای مسافربری از کشور عبور کند شناسایی شده و هواپیما در خاک جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده می‌شود.

وی از ایستادگی، استقامت و حفظ آمادگی به عنوان تنها راه عقب راندن دشمن نام برد و گفت: دشمن می‌داند جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ افروزی نیست اما اگر دچار توهم تجاوز شود سیلی محکمی خواهد خورد به این دلیل به دنبال تضعیف قوای دفاعی کشور است.

امیر صباحی فرد با بیان این‌که هرگز از مؤلفه‌های تقویت قدرت نظامی ایران کوتاه نخواهیم آمد، افزود: صنعت پدافند هوایی کشور کاملا از وابستگی رها شده و از مرحله تولید قطعه و مهندسی معکوس سامانه‌ها به تولید سامانه‌های پیشرفته هوایی در سطح استانداردهای جهانی شده است.

وی از طراحی، تولید و رونمایی از پیشرفته‌ترین رادار دوربرد کشور خبر داد و گفت: ایران به همت جوانان خود در تولید و ساخت انواع موشک‌های زمین به هوای برد کوتاه، متوسط و بلند پیشرفته به خودکفایی رسیده و در اواخر سال جاری خبرهای مسرت بخش عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی به اطلاع ملت می‌رسد.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) با بیان این‌که قدرت جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و سیاست ما توازن و تأمین امنیت ایران و منطقه است، تصریح کرد: کشور ایران به هیچ عنوان به دنبال جنگ افروزی نیست اما هرگونه نیت تجاوز و تهاجم و به خطر انداختن مرزهای کشور را تحمل نخواهیم کرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات