۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۷۶۲۷۸
آیت الله علم الهدی:

دشمن به دنبال قداست زدایی از شهرهای مذهبی است

امام جمعه مشهد گفت: ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق، ممانعت در توسعه اقتصادی ایران و شهرهای مذهبی و زیر پاگذاشتن قداست زیارتی مشهد از جمله مهمترین دلایل توطئه دشمنان است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم رضوی ضمن تبریک ایام فرخنده عید غدیر خم گفت: غدیر یک حادثه نیست که بعد از 1400 سال به عنوان تجدید خاطره که پیامبر اکرم(ص) دست حضرت علی (ع) ر ابه عنوان وصی بالا  برد، جشن گرفته شود.

وی با تأکید براین مطلب که غدیر یک دکترین بالا و سیاسی است، اظهار کرد: در عین حال غدیر امتداد وحی در رهبری اسلام است و جریان وحی در امامت معصومین (ع) ادامه پیدا کرد و برای اینکه جریان وحی و رهبری تداوم یابد این موضوع به صورت یک اصل مسلم اجتماعی به وسیله پیامبر (ص) در روز غدیر برای امت تثبیت شد.

همه گرفتاریها و مصائب امت به دلیل قطع امتداد وحی در جریان رهبری بوده است

امام جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه همه گرفتاریها و مصائب امت به دلیل قطع امتداد وحی در جریان رهبری بوده است، بیان داشت: اگر درجریان رهبری امت، وحی ادامه داشت مردم دچار مشقت های فراوان نمی شدند چرا که ولایت مانع از اختلاف و تفرقه و جدایی می شود.

وی با اشاره به این مطلب که استکبار در طول تاریخ همیشه به دنبال این موضوع بوده است که در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند، تصریح کرد: اما هر گاه مسلمانان ولایت را محور اتحاد خود قرارداده اند توطئه های استکبار با شکست مواجه شده است همانطور که در سوریه و عراق شکست خوردند.

بدبینی ملت ایران و عراق در پشت پرده

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعه سوء استفاده جنسی مردان عرب عراقی از زنان و دختران در مشهد گفت: از آنجا که ملت ایران و عراق و سوریه با یکدیگر متحد شده اند آنان با هدف قراردادن این اتحاد می خواهند ملت ها را نسبت به یکدیگر بدبین کنند.

وی با بیان اینکه این توطئه از روزنامه گاردین و از سوی انگلیس شروع شده است، تصریح کرد: آنها می خواهند بگویند که رفت و آمد عراقی ها و ایرانی ها به کشورهای یکدیگر با هدف برآورده سازی امیال جنسی و سوء استفاده از زنان و دختران است.

امام جمعه مشهد درباره تحلیل فرافکنی این شایعه در آستانه اربعین گفت: با توجه به اینکه ملت ایران غیرتمند هستند به همین دلیل نوامیس را هدف قرار داده اند تا سبب دشمنی و اختلاف این دو ملت شوند.

هدف دشمن ضربه زدن بر توسعه اقتصادی ایران و مشهد است

وی با بیان اینکه از جمله اهداف دیگر دشمن در این شایعه ضربه زدن مهلک بر توسعه اقتصادی ایران و مشهد است، بیان داشت: ما در سال گذشته بیش از چهار میلیون زائر خارجی به ایران داشته ایم که این تعداد گردشگر خارجی در پیشرفته ترین کشورهای توریستی جهان وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حضور توریست ها و گردشگرانی که بیشتر آنها عرب و در عین حال عراقی هستند سبب نگرانی آنهایی شده است که هر روز به دنبال تحریم های جدید برای ایران هستند، تصریح کرد: با این شایعات در واقع روابط حسنه بین دو ملت از بین می رود و حضور گردشگران کاهش خواهد یافت.

زیرپا گذاشتن قداست زیارتی مشهد

وی با بیان اینکه از بین بردن قداست زیارتی مشهد از دیگر اهداف در فرافکنی این شایعه است، تصریح کرد: کسانی که به دنبال از بین بردن قداست مشهد هستند در دو دسته قرار می گیرند عده ای که  قصد دارند مشهد را مرکز فسق و فجور سازند و مراکز تفریحی نامشروع را افزایش دهند تا خودشان که ارباب قدرت و ثروت هستند به منافع مادی برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: البته این گروه از این موضوع غفلت دارند که با از بین رفتن قداست مشهد دیگر این تعداد زائر به مشهد رفت و آمد نخواهد کرد و زمینه های اقتصادی این شهر نیز از بین خواهد رفت.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: با توجه به اینکه مشهد و امام رضا(ع) کانون توجه جهان اسلام است برخی می خواهند این دیپلماسی جهانی را از مشهد بگیرند که توطئه فرافکنی جریان توسعه فحشا به وسیله مردان عرب عراقی با زنان در مشهد با همین هدف دشمن  است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: این قضیه را ابتدا با یک افترا و دروغ نسبت به بنده شروع کردند و بنده با یک خبرگزاری صحبت کردم و تکه‌های حرف بنده را تقطیع کردند و متاسفانه بعدا متوجه شدیم این مسئله، شگرد شیطانی انگلیس است و سپس رسما آن را توسعه دادند.

اگر امروز با کنسرت مخالفت می کنم دلیل آن دشمنی با جوانان نیست

وی در ادامه ضمن تأکید به مسؤولان درباره پیگیری این شایعه گفت: به مسؤولان شهر و استان توصیه می کنم که شما با بیداری و هوشیاری نسبت به هرگونه فساد و فحشا در این شهر اقدامات جدی را انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر امروز با کنسرت مخالفت می کنم دلیل آن دشمنی با جوانان نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه می خواهند قداست مشهد را از بین ببرند هدفم مقابله با عیاشگری و توسعه تفریحات نامشروع در مشهدالرضا است./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات