۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۷۶۲۸۰
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

مجلس خبرگان بر مبنای آرمان ها سران قوا را بازخواست کند

نماینده خانه طلاب تهران با اشاره به مواضع طلاب نسبت به شرایط اخیر کشور، گفت: از مجلس خبرگان رهبری می‌خواهیم که به عنوان عالی‌ترین نهاد و نماد عقل و فقاهت جمعی سران سه قوه و سایر نهادها را مورد بازخواست قرار دهد.
حجت الاسلام فشندی حجت الاسلام فشندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امید فشندی نماینده تشکل حوزوی خانه طلاب تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران انقلاب اسلامی به بیان مواضع طلاب نسبت به شرایط اخیر کشور پرداخت و گفت: روحانیت اصیل و انقلابی دشمن اسلام سرمایه‌داری و مخالفت حاکمیت طبقه اشراف سیاسی و اقتصادی بر زندگی مردم است.

وی افزود: طلاب جوان که در عصر انقلاب رویدند و نهال‌های قدکشیده بوستان امامت و ولایت هستند، همواره گوش به فرمان حضرت روح‌الله دارند که فرمود «علمای اصیل اسلام هرگز زیر بار سرمایه‌داران، پول‌پرستان و خوانین نرفته‌اند ... روحانیت متعهد به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت».

نماینده تشکل حوزوی خانه طلاب تهران خاطرنشان کرد: ما عمیقا معتقدیم که انقلاب در اصلی‌ترین شعارهایش مانند استقلال، آزادی، امنیت، ارتقای سطح علم و آگاهی و معنویت و افزایش و رفاه عدالت اجتماعی موفق بوده اما در آستانه دهه پنجم از رشدش با چالش‌هایی روبه‌رو است که نیاز به تحلیل کلان دارد.

وی با بیان این که ریشه اصلی مشکلات کشور را باید در اختلاف دو بینش در میان مسؤولان نظام دانست که از ابتدای انقلاب تا امروز بوده است، اظهار داشت: یک بینش معتقد به فقاهت پویا و در عین حال پایبند به وحی و کتاب و سنت و بینش دیگر در پی اندیشه‌های بینابین ناظر به فرهنگ غرب و بریده از فکر و فقه اسلامی ناب است.

حجت‌الاسلام فشندی افزود: بینش اول در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای سخت و نرم علیه نظام اسلامی سخت به توکل بر خدا و بر مردم و ظرفیت‌های درونی تکیه دارد و بینش دیگر به جای اتکا بر تدبیر و مجاهدت و مقامت به اسم اعتدال و عقلانیت به سازش و مذاکره با ابرقدرت‌ها و تعامل با نظام سلطه می‌پردازد.

وی گفت: بینش اول به سبکی برای زندگی مردم می‌اندیشد که در عین پیشرفت همه جانبه به حفظ میراث فکری و فرهنگی و هویت اصیل اسلامی این مردم بی‌انجامد و بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌های آنان جامعه را به بی‌هویتی مقابل فرهنگ غرب و هضم در ارزش‌های بیگانه در اسلام می‌کشاند.

نماینده تشکل حوزوی خانه طلاب تهران خاطرنشان کرد: رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول یعنی اسلام فقاهتی و خط اصیل امام به لطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای کشوری و لشکری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار شود.

وی با اشاره به توصیه‌های طلاب جوان به مردم و مسؤولان و جریان‌های سیاسی، گفت: مردم رشید و نجیب با این هویت توحیدی غنی که سال‌ها است با صبر و تقوای جمعی بالیده و قواعد نظام سلطه را به لرزه انداخته‌اند بدانند تا زمانی این انقلاب اسلامی و مسؤولان نظام انقلابی می‌مانند که شما همیشه در صحنه باشید و تنها به شرکت در انتخابات قناعت نکنید.

حجت‌الاسلام فشندی افزود: مردم با اتحاد و برادری، فکر و ابتکار و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار آورده از دشمن و تهدید و تحریم او یا فقر و قحطی نترسند بلکه از خودباختگی و تنبلی و بی‌تدبیری مسؤولان یا از بی‌نظمی و اسراف و بی‌توجهی به کار و کالا و سرمایه ایرانی بترسند و باور کنند که نیازی به انقلاب دوباره نیست.

وی با بیان این‌که انقلاب ۵۷ هنوز هم زنده و تنها راه پیشرفت مادی و معنوی این مملکت ادامه همین انقلابی است که به نام خدا آغاز شده است، تصریح کرد: مردم از مراجع تقلید و علما و امامان جمعه و جماعات مساجد و از نخبگان حوزه و دانشگاه بخواهند که همچون گذشته هدایت‌گر آنها به سوی آینده و زبان گویای دردها و دغدغه‌های آنها برای مسؤولان شهری و کشوری باشند.

نماینده تشکل حوزوی خانه طلاب تهران از مسؤولان و جریان‌های سیاسی خواست جایگاهی را که در آن هستند نه طعمه بلکه امانتی الهی در دستان خود بدانند و مراقب باشند انتساب از جانب رهبر و انتخاب توسط مردم بهانه برای کم‌کاری و عافیب‌طلبی یا منفعت‌گرایی و ناکارآمدی یا نادیده گرفتن سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و خدشه به هویت این مردم نجیب و رشید و با ریشه نشود.

وی با بیان این‌که تنها راه تحقق آرمان‌های انقلاب و کارآمدی نظام اسلامی و رسیدن به امنیت و پیشرفت و استقلال پایدار اتصال به حقیقت انقلاب و مکتب امام و اتکای به نیروی عظیم انسانی و جوان در درون کشور است، خطاب به مسؤولان گفت: این قدر به بهانه توسعه به تاریخ و فرهنگ و هویت این ملت پشته پا نزنید و اینقدر به اسم تدبیر و تخصص و تجربه از ظرفیت الهی و عظیم توده‌های مردم غافل نشوید و حلقه‌های بسته و فرسوده مدیریتی را پاره نکنید.

حجت‌الاسلام فشندی از مسؤولان خواست که عرصه را برای نقش‌آفرینی نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی باز کنند و گفت: تا زمانی که نام علی(ع) و سیره عادلانه او در حکومت در ذهن این مردم است هیچ‌گاه نمی‌پذیرند که مسؤولان نظام علوی و خانواده ایشان مانند معاویه و کارگزاران اموی و عباسی زندگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از این‌که برخی مسؤولان به جای رزمایش خدمت برای عدالت و پیشرفت این سرزمین، مانور اشرافیت به راه انداخته‌اند، تصریح کرد: محال است مسؤولان میلیاردی با حقوق‌های نجومی رنج مردم محروم و مشکلات خانواده‌های کارمند و کارگر را بفهمند.

نماینده تشکل حوزوی خانه طلاب تهران با بیان این‌که ملت از قوه قضائیه انتظار اقتدار عادلانه و به موقع در برخورد با رانت‌خواری، فساد، اختلاس و رانت‌خواری و احتکار و تاراج بیت‌المال مسلمانان را دارد، گفت: مبادا پرداختن به خرده مجرمان موجب غفلت از مجرمان کلان و نفوذی در دستگاه سیاست‌گذار و اجرایی شود.

وی همچنین از مجلس شورای اسلامی خواست که عاقله نخبگانی و انقلابی این مردم و عقل جمعی و چشم نافذ باشد، قوانین درون‌زا و شفاف برای مشارکت حداکثری مردم و نخبگان در روند اجرایی کشور تصویب کند و به جای تصویب اسناد بین‌الملل و امضای سند بردگی صهیونیسم جهانی به سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی و قانون‌گذاری براساس هویت ملی و دینی این ملت پایبند باشد.

حجت‌الاسلام فشندی خطاب به دولت هم گفت که از تجارب پنج سال گذشته عبرت بگیرد و تا پیش از آن‌که بیش از این باعث ناامیدی مردم شده در برخی تدابیر خود تجدید نظر کند، چاره حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها را از درون همین مملکت بجوید و باور بیشتری به نیروی مردم و یاری خدا داشته و در پی تحقق امامت متقین بر جامعه باشد.

وی افزود: دولت تشکیل تیم اقتصادی متخصص و مجاهد و معتقد به اقتصاد مقاومتی ثبات اقتصادی، رعایت عدالت و منافع بلندمدت ملی در توزیع عرضه و سکه و تأمین کالاهای اساسی، جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و حمایت فوری از طبقه محروم و متوسط را در دستور کار قرار دهد.

نماینده تشکل حوزوی خانه طلاب تهران با بیان این‌که بلوغ سیاسی مردم از مرزبندی میان اصول، اصلاح و اعتدال و بهار فراتر است، خاطرنشان کرد: اصلاحات نه شعاری برای شالوده شکنی که باید راهی برای ارتقای قوانین ناکارآمد و تغییر ساختارهای پوسیده و سنت‌های غلط باشد و اصول‌گرایی نه جمود و تحجر بلکه اتکا به مبانی انقلاب و مکتب امام برای پیشرفت کشور باشد.

وی گفت: ما طلاب از مجلس خبرگان رهبری به ویژه هیأت اندیشه‌ورز آن می‌خواهیم که به عنوان عالی‌ترین نهاد و نماد عقل و فقاهت جمعی، سران سه قوه و سایر نهادها را مورد بازخواست قرار داده و بر مبنای آرمان‌های انقلاب، مکتب امام و فرمان‌های رهبری، از ایشان مطالبه و در صورت لزوم در صلاحیت ایشان برای تصدی پست‌ها تجدیدنظر کنند./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات