۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۷۶۳۰۹
حجت الاسلام میرزا محمدی:

غدیر نباید در جامعه اسلامی غریب باشد

استاد حوزه علمیه گفت: شیعیان باید مبلغ پیام رسول اکرم(ص) و رسالت غدیریه ایشان باشند، ماجرای غدیر خم نباید در جامعه غریب باشد بلکه باید مانند عاشورا بزرگ داشته شود.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که بر اساس آیات و روایات موضوع امامت مانند نبوت منصبی الهی است، گفت: همانگونه که در انتخاب انبیا مردم نقشی نداشتند در تعیین امام نیز نقشی ندارند بلکه تعیین جانشین انبیا بر عهده خداوند است.

وی افزود: امامت بزرگترین عهد و پیمان پروردگار است، امام رضا(ع) فرمود امامت عهدالله است که این پیمان الهی به ظالمان نخواهد رسید،  موضوع وصایت موضوعی نبود که مربوط به روزهای پایانی عمر پیامبر باشد و ایشان تنها در غدیر انجام رسالت کرده باشند بلکه از ابتدای خلقت نوری پیامبر این موضوع وجود داشته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حقیقت امیرمؤمنان همان حقیقت نوری پیامبر اسلام(ص) است، اظهار داشت: پیامبر خویشان خود و مردم را نسبت به موضوع توحید، نبوت، وصایت و آخرت هشدار دادند، موضوع وصایت مسأله تازه ای نبود که تنها در غدیر مطرح شود بلکه از ابتدای خلقت نوری مطرح بود.

وی ادامه داد: در روز غدیر پیامبر مأمور شدند که امیرمؤمنان را به عنوان وصی و امام به امت  معرفی کنند، آنچه در غدیر اتفاق افتاد چیزی نبود که در ادیان ابراهیمی سابقه نداشته باشد، پیروان ادیان ابراهیمی می دانند که هر پیامبری باید وصی داشته باشد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان این که رسول اکرم(ص) در هر فرصتی امیرمؤمنان را به مردم معرفی می کردند، ابراز داشت: تمام 20 سال دعوت علنی پیامبر و معرفی امیرمؤمنان یکجا در خطبه غدیر جمع شد و از امت در این روز مهم بیعت گرفته شد.

وی عنوان کرد: در خطبه غدیر حدود 100 آیه قرآن کریم آمده است که موضوع وصایت و خلافت الهی را به زیبایی ترسیم و توصیف می کند، رسول اکرم(ص) تأکید می فرماید موضوع امامت و وصایت مانند نبوت و رسالت منصبی الهی است که بر عهده خداوند متعال قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شیعیان باید مبلغ پیام رسول اکرم(ص) و رسالت غدیریه ایشان باشند، ماجرای غدیر خم نباید در جامعه غریب باشد بلکه باید مانند عاشورا بزرگ داشته شود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات