۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۷۶۳۱۰
امیر الهامی:

هیچ راه نفوذی برای ورود پرنده بیگانه به ایران فراهم نیست

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با تبیین دستاوردهای این قرار گاه تأکید کرد که هیچ راه نفوذی برای هیچ پرنده بیگانه به فضای جمهوری اسلامی ایران فراهم نیست.
امیر الهامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر علیرضا الهامی  جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز مبارزه با تروریسم گفت: در جمهوری اسلامی ایران 17 هزار نفر با اقدامات تروریستی منافقان به شهادت رسیدند و کشور آسیب های بسیاری در این زمینه دیده است و امروز جمهوری اسلامی با افتخار پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه و دنیا است.

وی با گرامیداشت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: با پیشرفت علم و فناوری در حوزه هوا و فضا به ویژه بعد از جنگ های جهانی اول و دوم، رویکرد تهدیدات هوایی شکل جدیدی پیدا کرد و افزایش حجم تهدیدات هوایی علیه منابع و منافع ملی کشورها و زیرساخت آن ها شدت بیشتری پیدا کرد.

امیر الهامی با بیان این که توجه و تمرکز به تجهیزات پدافند هوایی به نسبت این تهدیدات مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: از سال 1312 نخستین تجهیزات پدافند هوایی به ایران اضافه شد و تا سال های قبل از پیروزی انقلاب ادامه داشت اما مأموریت های حدودی به پدافند هوایی ارتش محول می شد.

وی ادامه داد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ویژه بعد از تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشور پدافند هوایی با تعریف یک مأموریت جدید برای خود، نقش حساسی را در سال های دفاع مقدس ایفا کرد، حضور در بیش از 450 عملیات دفاع مقدس و خنثی کردن بیش از 24 هزار حمله هوایی از افتخارات پدافندهوایی است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس بیش از 600 فروند از هواپیماها و بالگردها از دشمن بعثی سرنگون شد، وقتی دشمن با هدف قطع صادرات نفت حملات گسترده ای داشت پدافند هوایی این حملات را دفع کرد و حتی یک روز صادرات نفت جمهوری اسلامی قطع نشد.

وی عنوان کرد: با تغییر ماهیت تهدیدات، الزام دیگری برای کشور ایجاد شد که تشکل مستقل پدافند هوایی بود، فرمانده معظم کل قوا در سال 1387 با درک درستی از نیاز کشور و شرایط موجود با دستوری حکیمانه استقلال پدافند هوایی ارتش را صادر فرمودند.

امیر الهامی خاطرنشان کرد: امروز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان یک مجموعه ملی و فرا نیرویی با مدیریت ارتش جمهوری اسلامی مسؤولیت صیانت و حراست از مرزهای هوایی و آسمان را بر عهده دارد، پدافند هوایی با اتکا به نیروهای مؤمن و مخلص و متخصص خود با وجود همه کاستی ها، در خودکفایی و تأمین نیازهای اساسی شگفتی ساز شد.

وی اضافه کرد: یقینا این صلابت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی گزینه های روز میز آن ها را به زیر خواهد کشید، کارکنان پدافند هوایی ارتش با سرلوحه قرار دادن توانمندی بومی و جامه عمل پوشاندن به شعار اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر انقلاب است به ویژه با تمرکز بر نیروهای متخصص و مخلص توانسته در حوزه های مأموریتی خود پیشرفت های چشم گیری به دست آورد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در این 10 سال که از تشکیل پدافند هوایی می گذرد با عنایت خداوند متعال و هدایت های سازنده فرمانده معظم کل قوا و همت فرزندان ملت در پدافند هوایی اقدامات اساسی و شایسته ای در ارتقای توان رزم کشور حاصل شده است.

وی افزود: بازسازی تمام رادارهای قدیمی با تکنولوژی روز، طراحی و ساخت انواع رادارهای جدید با فناوری نوین بومی و تاکتیکی که احتمال نفوذ جنگ الکترونیک را به حداقل می رساند، طراحی و ساخت انواع سامانه های شنود الکترونیکی به صورت کاملا بومی، طراحی بومی سامانه های موشکی جدید بر اساس تهدیدات جدید، طراحی سامانه های  جدید موشکی و راداری برای کشف و درگیری با انواع پرنده های بدون سرنشین رادار گریز و افزایش سایت های موشکی و مواضع پدافندی به تعداد بیش از 3700 مرکز بخشی از اقدامات پدافند هوایی ارتش است.

امیر الهامی با بیان این که هیچ راه نفوذی برای هیچ پرنده بیگانه به فضای جمهوری اسلامی ایران فراهم نیست، اظهار داشت: یکی از برکات پدافند هوایی ارتش این است که با اعلام رسمی سازمان ایکائو فضای جمهوری اسلامی ایران امن ترین فضا در خاورمیانه است که بر این اساس تمایل به استفاده از فضای ایران برای کشورهای دنیا چند برابر شد.

وی ادامه داد:  بسیج با بصیرت در کنار نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده اند به گونه ای که کسی جرأت نگاه نادرست به مرزهای ایران را ندارد./1323/

ارسال نظرات