۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۳۱۱
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی:

خطبه غدیر یک بسته فرهنگی اجتماعی هدایتی است

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر ویژگی های خاص خطبه غدیر، گفت: در این خطبه بیش از ۲۰ مسئله شرعی باید و نباید گفته شده و خطبه غدیر یک بسته فرهنگی اجتماعی هدایتی است.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در دفتر آیت الله فاضل لنکرانی امروز ضمن تبریک عید غدیر خم با اشاره به ویژگی های غدیر گفت: در این جمع پیامبر از حضار خواست که این پیام را به غائبین و پدران به فرزندان برسانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند برای انسان دو حجت برای هدایت قرار داده است، تصریح کرد: عقل به عنوان حجت باطنی و 124 هزار پیامبر از کلام امام رضا (ع) به عنوان حجت ظاهری معرفی شده اند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که بشر همواره به دو گروه تقسیم شده اند، بیان داشت: یک گروه شامل کسانی هستند که پیام وحی وعقل را با هم درک کرده اند که انسان صالح و پیروان اسلام ناب شده اند و امروز مهدویون هستند.

وی با بیان اینکه گروه دیگر کسانی هستند که پیام انبیا را گوش نکرده اند و فقط به عقل خودشان توجه کرده اند،بیان داشت: این گروه اگرچه از دنیا بهره می برند اما از قیامت فایده ای نصیب آنها نمی شود و این گروه همان طاغوتیان،فرعونیان، نمرودیان و ابوسفیانی ها هستند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به آیه 86 سوره هود «بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» گفت: در واقع بقیه الله برای شما خیر است و همانطور که موضوع مهدویت و ولایت در قرآن مطرح شده است در عین حال 12 آیه از آیات قرآنی درباره مهدویت، ولایت، توحید، نبوت و معاد است.

وی در ادامه با تأکید بر ویژگی های خاص خطبه غدیر ابراز کرد: در این خطبه بیش از 20 مسئله شرعی باید و نباید گفته شده است و خطبه غدیر یک بسته فرهنگی اجتماعی هدایتی است که همراه با احکام عملی و بایدها و نبایدها است./934/پ۲۰۴/ب۱

 

ارسال نظرات