۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۶۳۱۵
یکی از علمای اهل تسنن خبر داد؛

جاسوسی آمریکا از مقاومت در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به جاسوسی از اعضای جبهه مقاومت در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل هشدار داد.
صهیب حبلی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد ابراهیم (س) صیدا برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین بیان داشت: لبنان احتیاج به افراد نظیر امام موسی صدر دارد که با وجود اختلاف مذاهب و طوائف ثبات و امنیت را به این کشور باز گرداند.

وی افزود: دشمنان احساس کردند که امام موسی صدر مانع از اجرای نقشه و توطئه های آنان برای تقسیم این کشور است، بنابراین او را ربودند.

شیخ صهیب حبلی تصریح کرد: مسؤولان مربوط باتوجه به وجود سرنخ های موجود باید اقدامات لازم را برای حل پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش انجام دهند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به آخرین رویدادهای فلسطین بیان کرد: مردم فلسطین باید با حفظ اتحاد توطئه های دشمنان نسبت به عدم بازگشت به سرزمین هایشان و اجرای طرح «معامله قرن» را خنثی کنند.

عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان اظهار کرد: خواستار هوشیاری مسؤولان نسبت به طرح های آمریکایی- اسرائیلی با هدف استقرار نیروهای بین المللی در جنوب لبنان و اعطای اختیارات به آن ها جهت جاسوسی نسبت به اقدامات جبهه مقاومت شد.

وی افزود: طبق اطلاعات به دست آمده ارتباطاتی میان سفارت آمریکا در لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) وجود دارد.

شیخ صهیب حبلی تاکید کرد که مسؤولان دولتی نباید اجازه دخالت در امور داخلی را به کشورهای مختلف بدهند.

گفتنی است که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان که به اختصار یونیفیل (به انگلیسی: UNIFIL) نامیده می‌شوند گروهی نظامیان حافظ صلح هستند که از سوی سازمان ملل متحد به این منطقه گسیل شده‌اند. این نیروها بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت و همچنین قطعنامه ۴۲۶ این سازمان که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به این منطقه اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان را تأیید کرده، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان کمک کند تا نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد./994/ب902/ف

ارسال نظرات