۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۳۳۳
با حضور آیت الله مظاهری؛

طلاب حوزه علمیه اصفهان معمم شدند

آیین عمامه‌گذاری دویست و پنجاه نفر از طلّاب حوزۀ علميۀ اصفهان به دست حضرت آيت‌الله مظاهري در شب عيد سعيد غدير برگزار شد.
جشن عمامه گذاری 350 نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان توسط آیت الله مظاهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین عمامه‌گذاری دویست و پنجاه نفر از طلّاب حوزۀ علميۀ اصفهان به دست حضرت آيت‌الله مظاهري در شب عيد سعيد غدير برگزار شد.

حضرت آيت‌الله مظاهري در اين مراسم، ضمن تبريک فرا رسيدن عيد سعيد غدير، این عید الهی را  بزرگ‌ترین و والاترینِ اعیاد برشمرده و با ابراز خرسندی از معمّم شدن طلاب در شب عید غدیر، افزودند: طلاب عزیزی که در این شب بزرگ ملبّس به لباس روحانیّت می‌شوند، در واقع از حضرت ولیّ عصر«ارواحنافداه» درجه‌ای می‌گیرند که مسئولیّت آنان را بسیار سنگین‌تر از گذشته می‌نماید.

وی در این زمینه با تأکید بر ضرورت «شناخت وظیفه» و «عمل به وظیفه»  تصریح کردند: طلاب علوم دینی، از ابتدای ورود به حوزۀ علمیّه، وظیفۀ خطیر تبلیغ و ترویج دین و گسترش اخلاق در جامعه را بر عهده دارند، امّا از زمانی که معمّم می‌شوند، به‌صورت آشکار، نشان و درجۀ سربازی امام زمان«ارواحنافداه» به آنان اعطاء می‌گردد و چون بیش از گذشته، در معرض توجه و امتحان الهی هستند، رسالت آنها مضاعف می شود.

حضرت آيت‌الله مظاهري با بیان اینکه رسالت طلاب و مبلغان دین، استمرار رسالت انبیای الهی و اوصیای ایشان است، خاطر نشان کردند: طلاب معمّم باید توجه داشته باشند که به لباس پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» ملبّس می‌شوند و جایگاه آنان در تبلیغ دین، جایگاه رسولان الهی است، از این جهت در عمل، از نظر گفتار و رفتار باید مروّج و مبلّغ عملی معارف اسلامی و اخلاق الهی باشند و سراسر وجودشان معرّف دین اسلام و مذهب تشیّع و اخلاق کریمانۀ اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» باشد.

وی با یادآوری نصیحت مشهور حضرت امام خمینی«قدّس‌سرّه» که می‌فرمودند: «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید»، اظهار داشتند: از آیات شریفۀ قرآن کریم به‌خوبی استفاده می‌شود که علاوه بر اینکه همۀ ما در محضر خداوند متعال هستیم، در محضر مقدّس و منوّر رسول خدا و حضرات معصومین«سلام‌الله‌علیهم» به‌ویژه در محضر حضرت ولیّ عصر«ارواحنافداه» نیز هستیم و باید ادب حضور را مراعات کنیم و موجبات رنجش قلوب آنان را پدید نیاوریم، بلکه زینت آنان و باعث سرور و بهجت آنان باشیم.   

پیش از سخنان آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله طباطبایی مدیر حوزۀ علمیّۀ اصفهان طی سخنانی، گزارشی از روند اجرای طرح ادیب، ویژۀ عمامه گذاری طلاب در مرکز مدیریّت حوزۀ علمیّۀ اصفهان را ارائه کرد.

ارسال نظرات