۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۷۶۳۶۳
با حضور آیت الله سبحانی؛

سامانه جامع تقریرات دروس خارج حوزه رونمایی شد

سامانه تقریرات دروس خارج حوزه که در راستای برنامه ‌ریزی جهت بازآفرینی حوزه در فضای مجازی راه‌اندازی شده است، به دست حضرت آیت الله سبحانی رونمایی شد.
رونمایی از سامانه تقریرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی 98-97 حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان و مدیران حوزه های علمیه آغاز شد.

یکی از برنامه های این مراسم رونمایی از سامانه جامع تقریرات دروس خارج حوزه علمیه به دست حضرت آیت الله جعفر سبحانی و با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجج اسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه و میرمعزی معاون پژوهش حوزه بود.

گفتنی است، سامانه تقریرات دروس خارج حوزه در راستای برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی حوزه در فضای مجازی راه‌اندازی شده است؛ این سامانه، سامانه‌ای آموزشی، پژوهشی و اطلاع‌ رسانی است که وظیفه گرد آوری، غنی‌سازی، طبقه‌بندی، ارزیابی و فراهم کردن زمینه گفتگو پیرامون تقریرات علمی طلاب سطح خارج حوزه را در فضای مجازی بر عهده دارد و با استفاده از فناوری اطلاعات خدمات موردنیاز مدرسان، طلاب حوزوی و علاقه‌مندان به دروس خارج را ارائه خواهد کرد.

طلاب علاقه‌مند می‌توانند تقریرات نگاشته شده خود را به ‌تدریج در سامانه و ذیل جلسات دروس خارج بارگذاری کنند، سایر طلاب نیز با مراجعه به سامانه، تقریرات ذیل هر درس را مشاهده نموده، می‌توانند به تقریر برگزیده خود امتیاز دهند، درباره آن با دیگران گفتگو کنند و یا به جمع دنبال کنندگان تقریر بپیوندند.

اساتید درس خارج بر اساس شاخص‌های مدنظر خود بخشی از تقریرات را تائید می‌ کنند، کاربران فاقد نام کاربری و کلمه عبور از سامانه پیشخوان حوزه می‌توانند به تقریرات تائید شده توسط اساتید دسترسی داشته باشند.

برخی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه نیز گردآوری و دسترس‌پذیر نمودن تقریرات دروس خارج به‌عنوان بخش قابل ‌توجهی از علوم در حال تولید در حوزه، تشویق طلاب به نگارش تقریرات دروس خارج و عرضه آن، ارتقای سطح کیفی و کمی تقریر نویسی توسط طلاب وافزایش حضور محتواهای دینی و حوزوی در فضای مجازی عنوان شده است.

یادآور می شود، آشنایی بیشتر طلاب با فضای مجازی و قابلیت‌های آن در بستری علمی و پژوهشی اطلاعاتی که در حال حاضر در پایگاه عرضه‌شده است از محتوای پایگاه مدرسه فقاهت استفاده‌شده است.

طبق اعلام مدیران حوزه، سامانه تقریرات دروس خارج حوزه در آغاز راه خود بوده و به ‌مرور قابلیت‌های پایگاه افزوده‌شده و مراحل تکمیل محتوایی و ابزاری خود را طی خواهد نمود و در این راستا نیازمند دریافت نظرات و پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی طلاب و کاربران محترم می‌باشد./1330/پ۲۰۳/ج

 

 

ارسال نظرات